Klacht CameraNu.nl: CameraNu oplichters

ZoeteFramboos#631

Slecht bedrijf. Na dagen in verweer zeggen ze dat ik het pakket "beschadigd en incompleet" heb terug gestuurd. Ze houden 100 euro van het retour bedrag in wat ik echt belachenlijk vind. Ze houden 100 euro in van een bijproduct dat 75 euro kost. Wat een stel oplichters. Na 2 weken eindelijk het bedrag gekregen en inderdaad... de 100 euro ontbrak van mijn totale retourbedrag. Volgens de wet heb ik recht op retourneren en ik heb alles orgineel en goed naar hun terug gestuurd. Ik wil het overige bedrag ook terug ontvangen. Ik zal dit bedrijf aan niemand aanraden. Het bijproduct was gratis, en daar halen ze 100 euro van af? Heel slecht geregeld dit. Ook beweren ze dat het product beschadigd is, terwijl de doos ongeopend is. Toen ik om bewijs vroeg kreeg ik niks. Schandalig. Ik wil die 100 euro terug en niet weer 2 weken lang er op moeten wachten.

De overige 100 euro ook terug op mijn rekening.

CameraNu.nl
    Hoi Yvonne,

Het spijt ons dat we er niet in geslaagd zijn om het goed duidelijk te maken, of dat het niet goed bij je is overgekomen. Volgens ons is deze weg niet nodig, maar we leggen het hier graag nog even aan je uit.

Je bestelde op 1 juli een Wacom Cintiq 16 tekentablet, met daarbij een gratis Wacom Adjustable Stand. Op 24 juli meldde je deze aan voor retour, en op 26 juli hebben we deze ontvangen. Bij ontvangst hebben we 2 dingen geconstateerd: de Wacom tekentablet vertoonde gebruikssporen en van de gratis meegeleverde Adjustable Stand ontbrak de verpakking. Volgens onze retourvoorwaarden mag je een artikel na ontvangst in zoverre uitproberen als nodig is om te kunnen inschatten of het voldoet, maar is het niet de bedoeling om het uitvoerig te gebruiken. Uit de gebruikssporen op het product maken we op dat dit wel het geval is geweest. Ook melden we in de retourvoorwaarden dat artikelen inclusief een complete en onbeschadigde verpakking geretourneerd moeten worden, of ze nu gratis werden meegeleverd of niet. We zijn gerechtigd om een waardevermindering toe te passen op het retourbedrag als een zending niet aan de retourvoorwaarden voldoet, en wij bepalen die waardevermindering eenvoudig op basis van de waarde waarvoor wij het product weer kunnen verkopen als gebruikt artikel. Dat vinden wij eerlijker dan een vast percentage van bijvoorbeeld 25%, zoals dat bij andere winkels wel gebruikelijk is. We mogen een retour inderdaad volgens de wet niet weigeren, maar daar is hier geen sprake van.

De korting die we hebben toegepast op de retourbetaling is dus niet gerelateerd aan het gratis artikel van 79,90 euro, maar wordt bepaald op het geheel van de retourzending.

Overigens heb je ons per email laten weten dat je de producten wel hebt uitgepakt, maar wist je niet meer precies hoe alles terug moest in de doos. Op 26 juli, bij de ontvangst van je retour hebben we je meteen ook foto's toegestuurd van hoe we het hebben aangetroffen. Omdat reactie op onze email uitbleef hebben we je op 1 augustus per WhatsApp nog een herinnering gestuurd. Op 2 augustus ben je, zij het onder protest, akkoord gegaan na onze uitleg over de reden van de waardevermindering.

We hopen oprecht dat je inziet dat we geen oplichters zijn, maar dat we eerlijk en ter goeder trouw hierover met je in overleg zijn getreden. Een klacht indienen op deze manier is dan ook niet terecht, naar onze mening. En om ons dan meteen van oplichting te beschuldigen zal in de emotie van het moment misschien verklaarbaar zijn, maar is volgens ons ook niet terecht.

We zien je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
    CameraNU.nl
    ZoeteFramboos#631
    Beste,
    Het product is uit de verpakking gehaald en niet gebruikt. We hebben alles uit de verpakking gehaald en het standaard gemonteerd, toen bleek het niet goed te passen in mijn werk omgeving. Gelijk terug in de doos gedaan en erna retour gemeld. De gebruikssporen zijn er gewoon niet. En als die er opeens wel zijn zal dat misschien een ongelukje zijn geweest van een van uw medewerkers of door de bezorgers tijdens het vervoer. We gingen met zwaar protest akkoord omdat het na 2 dagen een beetje vermoeiend was om steeds in verweer te gaan. Ik heb het recht om mijn bedrag terug te ontvangen en dat u het doet voor een product die ik gratis heb gekregen vind ik belachenlijk. Gratis is gratis. En die 100 euro is ook heel vreemd. Ik deel mijn ervaring en na een snelle zoekopdracht blijk ik niet de enige te zijn met dit probleem. Heel toevallig met precies hetzelfde probleem, dit gebeurd dus vaker. Ook het product van een andere review was ongebruikt volgens de klant. Dit komt bijna nooit voor. lk heb nog nooit zo veel moeite moeten doen voor een retour. Ik vind het jammer.

Ook een klacht indienen over CameraNu.nl?