Klacht CameraNu.nl: Onnodige reparatie-, onderzoeks- en vrachtkosten betaald

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 409100
Gebruiker
Boos61
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Tijdje geleden een drone gekocht via deze website. Binnen 1 week retour moeten opsturen voor reparatie doordat de drone, na hun zeggen, niet de juiste instellingen waarin voorzien is gevallen. Dit bleek uiteindelijk helemaal niks met de instellingen te maken hebben.

Onderzoek gestart, factuur gekregen van reparatie en onderzoek. Moesten we 25 euro voor onderzoekskosten, 50 euro reparatiekosten en 10 euro vrachtkosten betalen! Helemaal absurd!

Jullie geven reparatie uit handen en wij als consumenten moeten hiervoor opdraaien. Dit vindt ik van 't zotte!

[verwijderd door moderator]. En vooral consumenten waarschuwen voor deze kosten. Wij horen niet op te draaien voor deze kosten! Dan moeten jullie onderling met jullie partners afspraken maken!

De oplossing

Deze kosten vergoeden.

2 reacties

  1. Auteur
    CameraNu.nl
    Datum
    Hoi Seda,

    We moesten even zoeken, maar we vonden deze case uit maart dit jaar terug in ons systeem. We begrijpen niet goed waar de klacht nu ineens vandaan komt. Je hebt van ons destijds alle informatie gekregen over de reden en de aard van de reparatie, en je bent op 18 maart 2019 akkoord gegaan met deze kosten. De reparateur, DJI zelf in dit geval, specificeert heel nauwkeurig waar de kosten voor gemaakt zijn. Niet alleen de onderdelen, maar ook de bijkomende kosten die vanwege de crash van de drone in rekening worden gebracht.

    Volgens ons hoeven we ons nergens voor te schamen, want hebben we je eerlijk en duidelijk geïnformeerd, en had je toen zelf de keuze om wel met de kosten akkoord te gaan of niet. Onderzoekskosten zijn trouwens nooit benoemd of berekend, maar die zouden van toepassing zijn geweest als je van de reparatie had afgezien.

    We zijn wel benieuwd waarom je nu, na negen maanden, ineens op deze plaats een klacht indient. En ook waarom je ons niet eerst via onze beschikbare kanalen hebt benaderd? Voor zover we hebben kunnen nagaan heb je ons op 23 maart voor het laatst gebeld over de aflevering van de gerepareerde drone, maar sindsdien hebben we geen contact meer gehad.

    We hopen dat het een vergissing betrof, maar anders horen we het graag van je.

    Hartelijke groeten,
    CameraNU.nl
  2. Auteur
    Boos61
    Datum
    Komt niet eens met oplossingen maar schuift 't af op consument. Verwijs jullie nogmaals naar m'n laatste alinea.

    Wil je iets kopen? Let goed op wat je betaald.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Boos61
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over CameraNu.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen