Klacht Camperdeluxe: Defecte accu

sad Niet opgelost
DvdP

De gehuurde camper had diverse kleine mankementen, zoals loshangende kastjes, electronica van de koelkast. Banden waren glad gesleten.

Tijdens de reis raakte de huishoud accu defect. Wij hebben camper deluxe gebeld en het advies gekregen deze door een lokale garage te laten vervangen. Dit heeft ons 3 uur omrijden en 140 euro gekost. Bij inleveren was alles OK. Een paar dagen later werden wij gebeld met een verhaal over een deuk in een tafel; hebben wij niet geconstateerd en ook niet geconstateerd tijdens de uitgebreide inleverinspectie van 45 minuten. Na ongeveer twee maanden ons geld vastgehouden te hebben (1000 borg + 140 accu), werd er 1000 euro borg teruggestort. Bij telefonisch navraag kregen wij als antwoord dat de 140 euro niet is terugbetaald ter compensatie van de tafel. Uiteraard ben ik het hier niet mee eens.

Pas op met deze verhuurder. Mocht je toch huren, neem veel foto's bij het afhalen en inleveren. Check ook de technische staat, zoals de banden.

De 140 euro voor de defecte accu terugstorten

Camperdeluxe
    Voordat de camper was vertrokken was de camper gecontroleerd en waren div raamhouders vervangen.
    Toen u de camper heeft opgehaald is de camper aan u laten zien en heeft u ook de mogelijkheid gehad om de camper te controleren wat we toen ook samen hebben gedaan en we hebben u zelf ruimte gegeven zodat u zelf de camper kon controleren, dit geld zowel voor de buitenkant als de binnenkant.
    Onderweg heeft u ons gebeld met het probleem dat de accu leeg was en met ons advies bent u toen naar een garage gegaan die daar een nieuwe accu in heeft geplaatst. Bij teruggave van het voertuig heeft u ons laten zien wat er kapot was aan de camper, een kast scharnier die gebroken was en een raamhouder die lam is.
    Zoals wij eerder vermelden hebben we voor uw vertrek de camper van te voren gecontroleerd als alles werkte en dat was zo. En toen u de camper ophaalde hebben we samen de camper bekeken en heeft u ook hiervoor de kans gekregen. Nu komt de camper binnen met een kapotte scharnier van een kastje en een lamme raamhouder waarop we toen ook zeiden dat de dag voor uw vertrek we div raamhouders hebben vervangen onder andere degene die *kapot was*.
    Op de dag van teruggave zijn 2 dingen niet gezien bij het innemen van de camper, een deuk in het tafelblad en wat krassen achterop de camper op het trapje.
    Ik had u toen gebeld over het tafelblad en toen zij u dat er in uw vakantie een voorwerp op gevallen was.
    En u zij dat er op de tafel een kleedje zat waardoor u beweert dat daarom geen gat kon komen in het blad.
    De voorbanden die op het voertuig zaten, zat nog genoeg profiel op en voldoende volgens de regels.
    Een nieuw tafelblad kost rond de €300 €400 euro.
    In uw voordeel hebben we ervoor gekozen om de tafelblad te maken en dan moeten we maar genoegen nemen met €140.
    Maar als u een nieuwe tafelblad wilt betalen dan kan dat uiteraard.

DvdP
Verhuurder claimt schade door mij die ik nier erken, dus denk ik niet dat we het eens gaan worden. Het scharnier heb ik netjes gemeld naar mijn idee. Het was voorheen door het bedrijf provisorisch gerepareerd met een houtje en dus tijdens de reis losgeraakt. Van de tafel en eventuele krassen bij een trap ben ik me niet bewust en is ook niet geconstateerd tijdens de inname inspectie. De accu is daadwerkelijk vervangen en daarvan heb ik de factuur overlegd. De geclaimde tafel is blijkbaar niet vervangen, anders had er wel een exacte prijs genoemd kunnen worden ipv "tussen 300 en 400 euro". Ik heb uit verbazing gevraagd of er misschien iets op gevallen was, zeker niet gezegd dat dat gebeurd is. Daarom blijf ik bij mijn standpunt, mooie camper, maar pas op met dit bedrijf en neem vooral veel foto's. Er is geen overkoepelende organisatie of andere onafhankelijke partij waar de borg gestort wordt of geschillen kunnen worden opgelost. Als klant heb je daardoor het nakijken.

Ook een klacht indienen over Camperdeluxe?