Klacht Campie: bestelde reservesleutels blijken 2x zo duur alsn aangeboden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 326581
Gebruiker
Hans#3G1
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik heb extra sleutels besteld van mijn voordeur. Hiervoor is via de beheerder een prijsopgave gedaan, die wij hebben geaccepteerd. Een bedrag van ca. EUR 26,00 voor 2 sleutels. Dat hebben we zwart op wit.
Bij het ophalen va de sleutels moesten we 26 euro per sleutel afrekenen. Zo niet dan kregen we ze niet mee dus wij dachten 'dat corrigeren we nog wel'.
Maar ondanks dat wij alles zwart op wit hebben, en de beheerder van Campie (meneer Zonneveld) zelfs toegeeft dat hij een fout heeft gemaakt, wil hij geen 26 euro terugbetalen. De beheerder wast zijn handen in onschuld.Nou daar zitten we dan.

Gewenste oplossing

gewoon de fout toegeven en 26 euro terugbetalen.
Geboden oplossing
de koop annuleren en geld terug....maar dan heb ik nog steeds geen sleutels voor het geoffreerde bedrag en bovendien zijn ze in gebruik. Meneer Zonneveld dient gewoon zijn offerte na te komen en het verlies van zijn fout te nemen. Ruiterlijk, zoals de wet het voorschrijft. Maar meneer betaalt liever geen 26 euro terug en neemt negatieve reclame op de koop toe, zo lijkt het, en die is m.i. door zo'n houding volledig terecht,
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

2 reacties

  1. Auteur
    Hans#3G1
    Datum
    Campie reageert vandaag naar mij toe met het volgende:

    Geachte heer van Pruissen,

    Bijgevoegd het mailtje dat wij naar VP&A hebben gestuurd.
    Zij vragen de prijs voor een extra sleutel. Die is natuurlijk €21.59 ex btw voor een sleutel die speciaal besteld wordt van een sluitplan met certificaat.
    Deze certificaat sleutel (die aangetekend verzonden moeten worden door de importeur vanwege veiligheid) kan nooit geleverd worden voor € 10.74 ex btw.
    Inderdaad was het aan VP&A een typefout. Waar 2 staat moet natuurlijk 1 staan. Wij konden op dat moment niet eens weten dat het om twee sleutels ging!
    Helaas hebben zij, vervelend genoeg, deze type fout doorgezet naar u.

    Met vriendelijke groeten,
    D. Zonneveld

    Ik heb uiteraard een email teruggestuurd:

    Dag meneer Zonneveld,

    Ik mag als consument verwachten, dat wanneer ik een ouderwetse huissleutel bij een sleutelshop laat dupliceren, ik niet meer dan 10 euro kwijt ben.
    Dat ik voor deze sleutel 13 euro moest betalen vond ik dan ook redelijk en heb ik ingestemd met 2 sleutels voor 26 euro inclusief BTW.
    Wat geldt in de wet, is dat het voor een consument niet eenduidig of zichtbaar is wat u er voor moet doen om een dergelijke sleutel te leveren, en u zich hierdoor dus aan uw offerte moet houden.

    U kon wel degelijk weten dat het om twee sleutels ging want zo heeft u de prijs ook aangeboden aan VP&A, wat u per email op 29 augustus ook gewoon toegeeft.
    Helaas voor u heb ik recht op terugbetaling van 26 euro, en ik verneem graag van u of u hiertoe alsnog bereid bent.
    De eerste fout is gemaakt door u; wat daarna kwam is niemand anders aan te rekenen.
  2. Auteur
    Campie
    Datum
    Dit is onze laatste reactie




    Van: Campie BV - Info [mailto:info@campie.nl]
    Verzonden: vrijdag 12 oktober 2018 15:51
    Aan: Fam. Van Pruissen
    Onderwerp: RE: 98106/7572: Extra sleutel De Kyker

    Heer van Pruissen,

    U brengt de twee sleutels terug en wij betalen het bedrag dat u hiervoor betaald hebt terug, zodoende annuleren we onze koopovereenkomst.
    Graag uw betaalbewijs meebrengen.

    Met vriendelijke groeten,
    D. Zonneveld
    -----
    …dit was uw laatste aanbod?
    Goed…dan krijgt u voor uw dierbare 26 euro een bak terechte negatieve reclame.
    Oneerlijk zaken doen, daar wordt niemand beter van.
    -----

    Geachte heer van Pruissen,

    Het aanbod staat nog steeds om de koopovereenkomst te annuleren.
    U krijgt dan, zoals eerder aangegeven, het volledige aankoopbedrag terug.

    Met vriendelijke groeten,

    D. Zonneveld

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Campie?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen