Klacht Campina: Chocomel light vervangen door Chocomel mager

claartje

Chocomel light (halfvolle melk, suiker en zoetstoffen) is vervangen door Chocomel mager. Chocomel light bevat per liter 10 suikerklontjes terwijl Chocomel mager weliswaar minder vet, maar 20 klontjes bevat. (Een standaard klontje = 4,4 gram suiker). Campina reageerde als volgt op mijn mail: Chocomel Light bevatte kunstmatige zoetstoffen. Een groot gedeelte van onze consumenten gaf aan behoefte te hebben aan een natuurlijke variant. Daarom is Chocomel Mager ontwikkeld. Chocomel Mager is op basis van magere melk en een beetje suiker.

Ik vind 20 klontjes/liter geen beetje maar Campina denkt daar kennelijk anders over. De laatste tijd wordt er door de media in binnen- en buitenland, veel aandacht aan de hoeveelheid suiker in een product besteed en Campina doet het tegenovergestelde, namelijk een product dat minder suiker bevat van de markt halen en vervangen door een product met meer dan de dubbele hoeveelheid suiker. Waarom niet gezoet met Stevia, dat is ook een natuurlijk product?

Chocomel light herintroduceren of een product dat de helft minder suiker bevat.

Wij vinden dat Campina hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!