Klacht Campusshop.nl: Tweedehands laptop als nieuw verkocht.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 357433
Gebruiker
S. Körver
Datum
11 reacties

Details

De klacht

Wij hadden 22-2-2019 bij Campusshop een nieuwe HP Pavilion laptop gekocht. Echter op de "born on date" stond de datum 07-07-2018. Campusshop zegt dat dit de datum is dat hij is gemaakt. Voor de zekerheid nog even bij de HP store zelf nagevraagd : de born on date is de datum dat de laptop voor het eerst is opgestart (door de gebruiker), zoals de naam ook al zegt.
Campusshop hield voet bij stuk en ging hier verder niet op in alleen dat we de laptop konden retourneren of ruilen.
Ik heb hem natuurlijk geretourneerd want ik had een nieuwe besteld en ga dan teveel betalen voor een tweede hands/ gerefurbished laptop.
Voor dit retourneren heeft de Campusshop ook nog eens €4,95 verzendkosten gerekend.
Op de HP laptops staat de functie "born on date" helaas is dit niet het geval bij veel andere merken, want dat is volgens mij de enige manier om te verkomen dat deze praktijken vaker gebeuren.

De oplossing

Moeilijk te zeggen wat Campusshop hier voor mij aan kan doen, behalve de € 4,95 verzendkosten terug betalen.
Het is vooral belangrijk dat deze fraude aan het licht komt.

11 reacties

  1. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Bedankt voor uw bericht.

    Vervelend om te vernemen dat u niet tevreden bent over de afhandeling van uw retour.

    De laptop is door ons ontvangen vanuit de leverancier en in dezelfde verpakking naar u verstuurd. De verpakking is niet geopend door ons en is nieuw bij u geleverd. Het toestel is volgens de specificaties geleverd en de garantie is 24 maanden vanaf de factuurdatum.

    Om bovenstaande reden kunnen we de verzendkosten niet verrekenen.

    Met vriendelijke groet,
    Reina
    CampusShop Klantenservice
  2. Auteur
    S. Körver
    Datum
    Hallo,

    Misschien is het een HP-Renew product? Dit zijn producten die HP refurbished en dan gesloten in hun eigen doos doorverkopen. Bijvoorbeeld aan jullie (campusshop).
    Want hoe verklaar je dan dat bij meerdere laptops de datum van het veld "Born On Date" elke keer na de orderdatum ligt?

    Met vriendelijke groet,

    Sabine
  3. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Het toestel kan eerder geassembleerd en naar ons verstuurd zijn, alvorens deze bij de consument geleverd wordt. Het toestel is nieuw en niet gerefurbished bij HP of bij ons.
  4. Auteur
    S. Körver
    Datum
    Hallo,

    Op deze manier komen we niet verder. U blijft uw standpunt, terwijl deze niet de gegevens op de foto's verklaren. Dit ja en nee spelletje wordt nu erg saai, dus dan maar naar de consumentenbond.

    Met vriendelijke groet,

    Sabine
  5. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Momenteel heb ik de vraag bij de inkoper neergezet. Zodra daar een terugkoppeling op is zal ik u informeren.

    Met vriendelijke groet,
    Reina
    CampusShop Klantenservice
  6. Auteur
    S. Körver
    Datum
    Hallo,
    Heeft u al een reactie van de inkoper gekregen?

    Groet Sabine
  7. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Bedankt voor uw bericht.

    Mijn collega heeft de vraag bij HP neergelegd en is nog in afwachting.
    Hij heeft aangegeven dat de toestellen volgens hem altijd getest worden op het moment dat ze klaar zijn. Het zou kunnen dat deze toestellen al een keer is aangezet door HP testcentrum, maar mijn collega is dit aan het navragen bij HP. Het duurt altijd even voordat er een terugkoppeling komt, maar alle modellen die we verkopen zijn 100% nieuw in doos tenzij anders is aangegeven.

    Dit is de informatie wat ik van mijn collega heb gekregen en ben nog in afwachting. Zodra er meer informatie is zal ik u informeren.

    Met vriendelijke groet,
    Reina
    CampusShop Klantenservice
  8. Auteur
    S. Körver
    Datum
    Hallo,
    Heeft u al een reactie van HP gehad?
    Gisteren bij mijn vader op de HP laptop naar de born on date gekeken en ook bij deze laptop is deze datum de dag dat mijn vader hem voor het eerst heeft aangezet.

    Groet Sabine

  9. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Helaas is er nog geen reactie gekomen. Ik zal bij mijn collega informeren. Zodra wij duidelijkheid hebben gaan we u informeren.

    Met vriendelijke groet,
    Reina
    Campusshop klantenservice
  10. Auteur
    Campusshop.nl
    Datum
    Wij hebben een antwoord gekregen van HP, dit is inderdaad een test geweest van HP zelf. Deze modellen zijn vorig jaar door ons besteld, dit heeft te maken met de productie.
    Wij zullen nooit zonder een melding refurbished of een geopend product verkopen. In de bijlage kunt u dit zien.

    Met vriendelijke groet,
    Reina
    CampusShop klantenservice
  11. Auteur
    S. Körver
    Datum
    Hallo,

    De bijlage is voor mij niks zeggend. De HP zelf heeft mij gezegd dat het een "niet nieuwe" laptop is. Daarom blijft bij mij de twijfel bestaan en zal ik het bij de HP nogmaals navragen wat er met de testmodellen verder gebeurd.

    Groet Sabine

Uiteindelijke oplossing

Auteur
S. Körver
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over ?