Klacht Campxl.nl: Produkt lijkt niet te voldoen aan instructie en verkoper schuift het af

Hajee

In november 2020 een voortent voor een camper gekocht bj Campxl online. Pas op 22 juli 2021 eerste kans gehad de tent op te zetten. Opzetinstructie was in tekst duidelijk maar bijbehorende afbeeldingen waren niet te zien. De tent was niet op te zetten. Er moesten gaten in bepaalde palen zitten die er niet zitten. Tent was dan ook niet op te zetten. Dit direct gemeld aan Campxl die bij monde van [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy] keurig reageerde dat het verstandiger was het verhaal bij Eurotrail te leggen aangezien zij geen expertise hadden. Dit gedaan maar geen reactie van Eurotrail. Dit weer gemeld bij [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy] die aangaf te gaan zoeken naar een andere ingang bij Eurotrail aangezien nogmaals de expertise bij Campxl ontbrak/ Na bijna een week nog geen reactie dus maar weer aangeschreven en het vertrouwen uitgesproken dat andere stappen niet nodig zouden zijn. Ik heb de tent gekocht bij Campxl en niet bij Eurotrail. Als mijn Golf kapot is ga ik naar de garage en niet naar Pon. Enen [tekst verwijderd door moderator i.v.m. privacy] zag mijn uiting van vertrouwen kennelijk als dreigement en verzocht mij dat achterwege te laten. En uitzoeken van een andere ingang was een service en geen plicht. Mooi. Klaar. Ik heb gekocht bij Campxl en een poging gewaagd hun advies op te volgen. Daar dit zonder resultaat bleef is het logisch dat ik verhaal ga halen bij de verkoper. Deze reageerde echter dusdanig vijandig dat ik klaar ben met Campxl. Ze willen verkopen maar als er iets niet klopt in het produkt wordt er doorgeschoven naar de distributeur/fabrikant. Daar heb ik als koper niets mee te maken. Dit was dan ook de eerste en tevens laatste keer dat ik hier een produkt gekocht heb. De kwaliteit van een produkt is uiteraard belangrijk maar de kwaliteit van klantenservice minstens zoveel

Ik wil het produkt terug sturen en geld terug of een produkt dat wel aan de instructie voldoet

Campxl.nl
    Dank voor uw bericht. Inderdaad had u een aantal zeer productspecifieke vragen waar wij geen goed antwoord op hadden. Vandaar dat wij u hiermee doorverwezen naar het merk zelf omdat zij hier wel een antwoord op kunnen bieden. Een retour is voor een aankoop bijna een jaar na dato helaas niet mogelijk, wij hanteren een retourtermijn van 14 dagen. Voor defecten helpen we u natuurlijk binnen de garantie ook heel graag verder, maar in dit geval behoefde u alleen wat extra gebruiksinformatie van een productspecialist en is er vooralsnog geen garantiekwestie, vandaar deze doorverwijzing naar Eurotrails. Mochten zij bijvoorbeeld aangeven dat er toch iets mis is met het artikel heeft u natuurlijk garantie op dit product en helpen wij u hier heel graag mee verder. Wij hebben u gisteren nogmaals de contactgegevens gestuurd, hopelijk is het daarmee snel opgelost!

Hajee
Er is mij een adres van de produktspecialist gegeven (BtoB) nadat eerst al de site van Eurotrail was doorgegeven. Ik heb een paar dagen gewacht met reageren maar zoals ik al vreesde reageert het bedrijf in Mijdrecht ook niet evenmin als Eurotrail dat deed. Campxl geeft aan dat niet is gebleken dat en iets aan het produkt mankeert terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat de opzetinstructie verwijst naar gaten in palen waar een pen in zou moeten maar die gaten zijn nergens te vinden. Daarnaast vind ik het mooi dat mij adressen van leveranciers worden doorgegeven maar dat betekent dus dat ik als afnemer van CampXL hun werk moet gaan doen. Ik heb het produkt gekocht bij CampXL en niet bij de fabrikant of distributeur. Dat er bij CampXL geen specialisten rondlopen m.b.t. dit specifieke produkt kan ik me dan voorstellen maar m.i. moet Camp XL dan de benodigde info achterhalen. Maar goed, ik heb beide door CampXL aangeleverde bedrijven benaderd maar beiden hebben niet gereageerd.

Ook een klacht indienen over Campxl.nl?