Opgelost door CanalDigitaal: Basis abonnement aangegaan in mei met vaste kosten van €12,95. Wordt verplicht uitgebreid met Nederlandse zenders in HD

MvanV

Ik heb in mei dit abonnement (http://www.canaldigitaal.nl/recreatie/) afgesloten omdat de vrije doorgifte van Ned 1,2,3, in augustus stopt. Staat duidelijk dat abonnement na 6 maanden vaste lage prijs van €12,95 zal zijn. Nu kondigde men in juli aan dat men het pakket opwaardeert met HD zenders, waaronder Ned 1,2,3, die volgens de aanbieding al in mijn pakket zitten: kost €3,- per maand meer. Als ik dit niet wil zou ik dit aan kunnen geven voor 1 november.Na een mail dat ik (minimaal) het door mij afgesloten pakket wil houden voor €12,95, meldt men dat dit niet kan en ik op kan zeggen. Heb net voor bijna €140,- via die aanbieding geïnvesteerd in aansluiting en HD ontvanger, een investering die met opzeggen waardeloos wordt. Canal Digitaal weet dit ook en gaat er vanuit dat men dus wel akkoord gaat met de verhoging: dit is misbruik van monopolie. Dat de aanbieding nog online staat terwijl men weet dat men dit niet nakomt is opzettelijk misleiden, en dat is strafbaar.

Heb Canal Digitaal per mail laten weten dat ik mijn huidige abonnement voor €12,95 wens voort te zetten (dus met Ned 1,2,3, in SD en HD). Antwoord was dat dit niet kan (terwijl ik elders op deze site lees dat men dit wel aan klagers toezegt, dus waarom bij mij niet?) Als men hier aan vasthoudt wens ik als aanbod niet dat ik op mag zeggen maar zonder extra kosten per 1 november (niet eerder!) omzetten naar het recreatiepakket dat tussen 21 maart en 21 september actief is voor €12,95 per maand; lijkt mij alleszins redelijk . Dit recreatiepakket wordt aangeboden bij overname van een smartcard: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/formulier-smartcard-overname.pdf en past bij het recreatieve gebruik waarvoor mijn abonnement en recreatie set bedoeld zijn.

CanalDigitaal
    Beste, Wij hebben u gebeld om tot een oplossing te komen, helaas voicemail. Wij zullen het morgen nog eens proberen. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
    MvanV
    Zie uit naar telefonisch contact om tot een oplossing te komen. Overdag zal dit lastig worden i.v.m. mijn werk. Mogelijk kunnen jullie 's avonds bellen?
    MvanV
    Ik heb via e-mail van de klantenservice de bevestiging gekregen dat ik vanwege de wijzigingen per 1 november kosteloos over kan stappen naar het recreatiepakket. Jullie hoeven mij dus niet meer te bellen. Ik heb schriftelijk ondertekend laten weten hiermee akkoord te gaan. Zodra ik de bevestiging van Canal Digitaal heb dat mijn abonnement met ingang van 1 november omgezet is in het recreatiepakket zal ik deze klacht met een positieve beoordeling afsluiten.
    CanalDigitaal
    Beste, dat is fijn om te lezen. Wij gaan ervan uit dat het zo netjes voor u wordt afgehandeld. Als u onze assistentie nog ergens bij kunt gebruiken horen wij dit uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal
    MvanV
    Of het vanwege de melding hier of mijn al ingezette mail correspondentie met CanalDigitaal is weet ik niet, maar heb zojuist schriftelijk bevestigt gekregen dat mijn abonnement 31 oktober omgezet wordt naar het basis recreatiepakket voor 2 jaar. Blijft vreemd dat een pakket 4 maanden na aangaan 2 jarig contract niet langer leverbaar is, maar ben met deze oplossing tevreden.

MvanV

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?