Opgelost door CanalDigitaal: Bezwaar tegen de tergende wijze waarop Canal Digitaal met afspraken omgaat.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 366781
Gebruiker
J.A. Lesterhuis
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Tergende wijze waarop Canal Digitaal (CD) omgaat met opnieuw gemaakte afspraken op 4 april jl. Dit na eerdere schending van afspraken van 2 februari jl. door CD.
De hernieuwde afspraken van 4 april zijn bovendien schriftelijk bevestigd door medewerkers van CD, volgend op de klacht op 4 april via klachtenkompas.
Helaas bleek mij op 20 mei dat CD de afspraken van 4 april weer aan haar laars lapte.
Heb maandagavond 20 mei hierover telefonisch contact opgenomen met het service nummer van Canal digitaal. De medewerker zegde mij toe om mij nog dezelfde avond terug te bellen. Dit deed de medewerker niet.

Ik had een tegoed staan van 60 + 10 euro = 70 euro volgens schriftelijke bevestiging door CD. Hiervan heeft CD in weerwil van de afspraken 50 Euro afgesnoept waarna i.c.m. abo-geld voor mij een schuld zou zijn ontstaan die ik voor 7 juni as. zou moeten afbetalen. Dit onder dreiging van afsluiting per 14 juni met 25 euro afsluitkosten.

Gewenste oplossing

Ik verzoek CD om de gemaakte afspraken van aanvang februari 2019 en de hernieuwde afspraken van 4 april jl. van mij met Canal Digitaal te respecteren.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

5 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer Lesterhuis,

    Vervelend om te vernemen dat het niet goed gaat met het toekennen van de korting voor uw abonnement en dat u niet zoals afgesproken bent teruggebeld.
    Bij uitzondering hebben wij u een hele mooie korting gegeven van €5- per maand tot het einde van uw contract. Omdat dit een uitzondering is konden we deze korting niet elke maand van uw abonnement af laten gaan. Daarom is er voor gekozen om deze korting in één keer te geven en terug te storten op uw rekening.
    Door een fout in ons systeem was deze korting weer teruggedraaid. Mijn collega heeft deze korting uiteraard nogmaals toegekend. Van de €70- korting hebben wij €60- teruggestort op uw bankrekening.
    De andere €10- korting hebben wij als tegoed geplaatst op uw abonnement.
    Ik hoop dat u ondanks alles kan blijven genieten van de kanalen bij Canal Digitaal. Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, dan verneem ik dit graag van u!

    Met vriendelijke groet,

    Paul
    Webcareteam Canal Digitaal
  2. Auteur
    J.A. Lesterhuis
    Datum
    Geachte Paul Webcareteam Canal Digitaal,

    Allereerst dank voor uw reactie.

    De wijze waarop door CD wordt omgegaan met afspraken blijft tergend.
    In uw reactie lees ik namelijk niet dat u de afspraken tussen CD en mij zoals o.a. opgeschreven door uw collega Zuna op 4 april in deze vorm wilt respecteren en/of na wilt komen.
    CD heeft zonder overleg de afspraken eenzijdig gewijzigd. Er was namelijk afgesproken om het mij toegezegde tegoed te gaan verrekenen en niet om terug te gaan storten met alle complicaties van dien. Bovendien heb ik op 20 mei ’19 nog een dreigement van CD gekregen voor mogelijke afsluiting met kosten van 25 euro.
    Ik las in de nota d.d. 20 mei ’19 dat het CD helaas niet gelukt zou zijn om het openstaande saldo van mijn rekening af te schrijven. Dit terwijl in mijn administratie geen reden is te vinden waarom de afschrijving niet zou kunnen lukken. Bovendien zou er thans niets in rekening gebracht moeten worden indien CD zich aan de afspraken had gehouden.
    Waarom neemt u namens CD geen verantwoordelijkheid voor hetgeen bij CD misgaat op het gebied van afspraken, incasso’s etc.?
    Ik verzoek u, namens CD, vriendelijk om de gemaakte afspraken van aanvang februari 2019 en de hernieuwde afspraken van 4 april jl. van mij met Canal Digitaal te respecteren en verantwoordelijkheid te nemen.

    M.vr.gr. Jan
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geacht heer Lesterhuis,

    U geeft aan dat u graag wilt dat alles gaat zoals afgesproken is.
    Als ik kon, dan had ik dit voor u gewijzigd. Echter is er al €60- naar uw bankrekening teruggestort.
    De laatste €10- krijgt u als tegoed op uw abonnement.
    Mijn excuses dat niet alles is verlopen zoals er is afgesproken. Echter hoop ik dat u toch vrede kan hebben met deze oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    Paul
    Webcareteam Canal Digitaal
  4. Auteur
    J.A. Lesterhuis
    Datum
    Geachte Paul Webcareteam Canal Digitaal,

    Nogmaals dank voor uw reactie.

    Echter vrede heb ik niet met dit aanbod. Keer op keer, ook in het onderhavige geval, gaat er bij CD wat mis. Hiervan ben ik en wellicht ook anderen de dupe. Moet dan weer bellen, moet weer vaststellen dat ik ondanks de toezegging door een medewerker van CD niet wordt teruggebeld. En moet dan de melding van opnieuw een misser maar op Klachtenkompas van de CB zetten, alvorens ik een inhoudelijke reactie van CD krijg.

    M.a.w. heel veel moeite van mijn kant door de missers van de zijde van CD .
    Uw aangeboden "oplossing" is in de stijl van: Ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals t was. Dit kunt u niet serieus menen.
    In afwachting van een betere oplossing, een oplossing die minder wrang bij mij overkomt.


  5. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste meneer Lesterhuis,

    zojuist hebben we een tweede, prettig telefoongesprek gehad. Bedankt hiervoor. Ondanks dat bepaalde zaken omtrent de betalingen fout zijn gegaan en verwarring is ontstaan, bent u heel begripvol gebleven. Dit waardeer ik enorm!

    Ik heb het huidige financiële plaatje toegelicht. Uiteindelijk stond er een bedrag van €35,90 open voor de maand mei en juni, minus het creditbedrag van €10,-.

    Om mijn begrip voor de situatie nogmaals kenbaar te maken, heb ik u beloofd om de kosten voor de maand juni terug te draaien. Dit heb ik zojuist gerealiseerd. Er staat nu een bedrag van €12,95 open.

    Op het moment dat dit is betaald, zal de betaling voor de maand juni voldaan zijn. Halverwege juni zal de nieuwe factuur voor de maand juli opgesteld worden.

    Zodoende is alles nu goed geregeld! Het leven zit echter vol verrassingen, dus mocht u toch ergens tegenaan lopen, hoor ik het graag.

    Nogmaals bedankt voor het fijne gesprek.

    Ik wens u veel kijkplezier!

    Met vriendelijke groet,

    Ertugrul
    Webcareteam Canal Digitaal

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen