Opgelost door CanalDigitaal: Canal digitaal mederwerkers houden zich niet aan afspraak

content Opgelost
J.A. Lesterhuis

Op 4 september ’18 kreeg ik een in mijn ogen bizarre mail namens Canal Digitaal.
De inhoud was nl. afwijkend van de afspraak die ik op 16 augustus jl. met een medewerker van Canal Digitaal heb gemaakt: ik zou tot 31 maart 2019 Euro 17,95 blijven betalen. Dit vanwege 5 euro retentiekorting en 2 euro extra korting. Beide kortingen geldig tot en eindigend op 31 maart 2019.

Na ruggenspraak met een collega/leidinggevende, werd mij de afspraak mondeling aan de telefoon op 16 augustus jl. bevestigd door de medewerker van Canal Digitaal. Het gesprek van 16 augustus 2018 is opgenomen door Canal Digitaal, zo bevestigde mij een andere CD collega op 4 september 2018 aan de telefoon.

Ik sprak af dat ze me uiterlijk 6 september zou terug bellen, na het afluisteren van de opname van 16 augustus.
Ze belde me op 6 september wel terug, maar zei de opname niet te hebben beluisterd. Nog erger: ze wilde van de afspraak van 16 augustus niets weten. Dat kon niet zo zijn en ze verbrak het gesprek.
Heb vervolgens meteen zelf naar Canal digitaal teruggebeld en kreeg een andere medewerker van Canal Digitaal aan de telefoon. Zij zorgde ervoor dat de medewerker die ik op 16 augustus had gesproken mij terugbelde. Echter deze medewerker van 16 augustus zei dat als ze dat zo afgesproken zou hebben, dan zou dat verkeerd zijn.
Echter afspraak is afspraak toch, zeker gezien de ruggenspraak die er is geweest bij CD op 16 augustus?

Ik maak bezwaar tegen de tergende wijze waarop Canal Digitaal met de afspraak van 16 augustus 2018 omgaat.

Ik vraag om de gemaakte afspraak van 16 augustus jl. van mij met Canal Digitaal te respecteren. Alsmede een compensatie voor dit door mij niet veroorzaakt en ongewilde gedoe

CanalDigitaal
    Beste heer Lesterhuis,

Hartelijk dank voor het bekend maken van het probleem.

Vandaag hebben wij elkaar telefonisch gesproken en gelukkig zijn wij tot een oplossing gekomen. Hier heeft u per mail bevestiging van gekregen.

Wij gaan er van uit dat alles bij deze is opgelost.

Nogmaals excuses voor het ongemak.

Bas Vermeijden
    Canal Digitaal Serviceteam

J.A. Lesterhuis
1 van beide kortingen per maand zoals klip en klaar afgesproken met een medewerkster van Canal Digitaal op 16 augustus en volgens afspraak geldig t/m 31 maart 2019, zal nu in 1 keer worden verrekend met de betaling voor de maand september. Hierdoor blijft het totaalbedrag van mijn betaling tm 31 maart 2019 binnen het kader van de afspraak van 16 augustus. Canal Digitaal voorkomt op deze wijze de verrekening van korting als resultaat van een optelsom van 2 kortingen elke maand. Lood om oud ijzer, wat mij betreft. Het had wel ontiegelijk veel voeten in aarde om tot respectering door CD van de afspraak van 16 augustus te komen. Een geste ter compensatie voor alle narigheid, o.a. frustrerende en oeverloze telefoongesprekken nadien, zal ook door CD worden gemaakt, zo is mij geschreven. Alle narigheid is veroorzaakt door 2 CD medewerkers die mondelinge afspraken finaal aan hun laars lapten. Dit terwijl o.a. het gesprek met afspraken op 16 augustus met CD apparatuur was opgenomen.

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?