Klacht CanalDigitaal: canal digital ("cd") informeert onvoldoende en misleidend

Asf123

ivm de aanschaf van een nieuwe tv hebben we via cd een cl+module gekocht met geintegreerde smartcard. kosten:€ 101,00. Na ontvangst direct geactiveerd via website. alles leek goed te werken. nu een maand later is de kaart gedeactiveerd. heractivatie via website ging niet dus gebeld met de klantenservice. cd stelt nu dat € 29,00 aan activeringskosten moet worden betaald en ook al is de kaart gekoppeld aan het bestaande abonnement moet er toch een jaarabonnement worden afgesloten, waarbij maandelijks €9,95 moet worden betaald (bovenop het reeds bestaande abonnement). wij verkeerden in de veronderstelling dat met de eerste activatie via de website alles in orde was. cd stelt dat hiermee gratis toegang werd verschaft. na ommekomst van de maand deactiveert de kaart automatisch. een maand later is het dus niet meer mogelijk de kaart te retourneren onder teruggave van de voldane kosten. we komen zo niet verder en besloten een klacht in te dienen.

Of activatie zonder bijkomende kosten of de mogelijkheid tot het terugsturen van de kaart

CanalDigitaal
    Geachte heer Foy,

U geeft aan dat u het niet eens bent met de registratie kosten die CanalDigitaal in rekening brengt voor de extra kaart.

Bij CanalDigitaal sluit u als eerste kaart altijd een hoofdkaart af met een gewenst pakket. Wanneer hier een extra kaart aan gekoppeld wordt kunt u hier mee televisie kijken voor een lager bedrag dan met een hoofdkaart.

Voor het registreren van een extra kaart worden altijd € 29,95 registratiekosten in rekening gebracht. Het maandelijkse bedrag voor een extra kaart is € 9,50.

De reden dat uw kaart een maand gewerkt heeft zonder dat u hier voor heeft moeten betalen is omdat bij het eerste gebruik van een nieuwe kaart er altijd een maand proef pakket actief wordt gezet op de kaart. Wanneer deze maand voorbij is zal de kaart het pakket automatisch deactiveren.

Wanneer er een product gekocht wordt op een webshop of via de telefoon heeft u altijd recht op 14 dagen bedenktijd. Omdat deze periode verstreken is is het niet mogelijk dit product retour te sturen. Ook kunnen wij de standaard kosten van het registreren en gebruiken van de extra kaart niet in mindering brengen.

Adrian

CanalDigitaal Webcare
    Asf123
    Jullie communiceren niet helder. Jullie site overactivatie:"al een abb. bij CD en wil je oranje smartcard tegen gereduceerd maandtarief registreren voor een 2e of 3e tv-aansluiting? Log in op Mijn CD en kies voor ‘Extra smartcard (voor 2e/3e tv) registreren. smartcard moet altijd worden geregistreerd voor eerste gebruik. als de kaart werkt, mag je ervan uitgaan dat activatie goed is gegaan. CD: de afgelopen maand was gratis: wist ik niet en kon ik niet weten. 2 wkn bedenktijd verstrijkenzo

CanalDigitaal
    Geachte heer de Haan,

U geeft aan dat u de registratiekosten van uw extra kaart niet helder vindt gecommuniceerd op onze website.

Dat er onverhoopt wat mis is gegaan bij registeren van uw derde smartcard, waar u niet van op de hoogte was en zo ook de kosten van het registreren over het hoofd heeft gezien is zeer spijtig en begrijpelijk, echter is dit geen reden om de registratiekosten kwijt te schelden.

Wij willen u wel terwille zijn in deze kwestie en u mag de module naar ons terugsturen, wij zullen vervolgens het volledige aankoopbedrag naar u terugstorten.

Ik stuur u via de email een instructie betreffende het terugsturen van de module.

Ik hoop dat deze klacht zo naar uw tevredenheid is opgelost.

Marlous
    Webcare CanalDigitaal

Asf123
    De eerste reactie is niets anders dan wat de klantenservice ook al had gezegd. het komt er op neer: wij doen het nu eenmaal altijd zo (standaardantwoord) en ik als consument (7 jaar al bij hun aangesloten) wordt niet serieus genomen in mijn klacht. Als CD liever 101 euro teruggeeft dan 29 euro kwijt scheldt en excuses biedt voor de ontstane onduidelijkheid, mogen ze dat doen, maar ze zijn wel een klant kwijt.

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?