Klacht CanalDigitaal: CanalDigitaal commuceert slecht over verhogingen en is niet meegaand op.

Status
happy Niet opgelost
Klachtnummer
# 298793
Gebruiker
Jornie
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Canal digitaal heeft op twee jaar tijd hun tarieven twee maal verhoogd met bijna 20%. De eerste keer is hier slecht over gecommuniceerd. Eind vorig jaar zijn de tarieven weer met bijna 20% verhoogd. Zeer slecht over gecommuniceerd. Heb in maart 2018, na het ontdekken, het abonnement op gezegd per 01-01-2018, men geeft aan dat er een maand opzeg termijn is en Canal Digitaal houdt zich heraan. Heb nog geprobeerd dit probleem onderling op te lossen met CanalDigitaal, men stelde zich zeer star en niet meegaand op.

De oplossing

Uiteraard betaald de vordering betaald maar wens de betalingen tot 01-01-2018 terug betalen.

1 reactie

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Verbruggen,

    naar aanleiding van uw klacht, heb ik getracht u telefonisch te bereiken. Tevergeefs, is de telefoon niet opgenomen.

    Afgelopen twee jaar zijn er inderdaad twee prijsverhogingen geweest. De laaste verhoging was op 1 januari 2018. Vanwege de uitbreiding van het pakket, is de prijs ook gestegen. Dit hebben wij ruim anderhalve maand vantevoren per e-mail aangegeven, zodat u voldoende tijd had om erop te reageren, indien de wijziging u niet zou bevallen. Wij kunnen uiteraard begrijpen dat u niet op een verhoging zit te wachten en hebben het daarom voortijdig aangekondigd.

    Wij hebben echter tot maart 2018 niets vernomen van u. De regelingen omtrent de prijsverhoging waren inmiddels drie maanden geleden vervallen. Zoals bijna bij elke provider, en uiteraard elke klant, wordt er ook bij ons een opzegtermijn van een maand gehanteerd.

    U heeft op 28 februari 2018 verzocht het abonnement op te zeggen. Wij hebben hiernaar geluisterd en het abonnement per 28 maart 2018 opgezegd. De onterecht gefactureerde kosten van 28 maart t/m 30 april zijn teruggedraaid. De kosten tot en met 28 maart dienen nog wel betaald te worden.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Ertugrul
    Webcareteam Canal Digitaal

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jornie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing men heeft ons meer laten betalen dan afgesproken was. Men is zeer star naar buiten en men wil de klacht niet oplossen. Zal negatief over Canal Digital, naar familie, kennis en mensen die er naar vragen, adviseren en hunadviseren niet met Canal Digital in zee te gaan.
Status
niet opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen