Klacht CanalDigitaal: Contract en onverwachte, niet aangekondigde, prijsverhoging

# 171952
Abeille

Eind april prijsverhoging ontdekt, nooit aankondiging van ontvangen. Hebben in april 2014 contract voor 2 jaar afgesloten, na 2 maanden prijsverhoging, klacht ingediend bij CD en later bij Klacht.compas. Heeft geleid tot nw afspraak in okt. 2014 (bevest. brief 10/10) op basis van voorwaarden april. Nu prijsverhoging van 50% omdat de actieperiode over is (2 jaar), maar contract eindigt pas in oktober(2 1/2 jaar), dus niet basis april 2014?! CD heeft aangeboden tel. contact voor oplossing; buitenlandsnummer doorgegeven; CD laat weten niet naar buitenland te kunnen bellen. Gemeld zelf te willen bellen met CD, maar geen reactie. Div. berichten over reden prijsverhoging (actieperiode over, algemene voorwaarden etc.) en tot nu toe over deze zaak met 8 verschillende personen gecommuniceerd; mail van de 3e persoon meldde zelfs dat er geen klantgegevens te vinden waren?!

CD moet zich houden aan de gemaakte afspraken die zij ook schriftelijk hebben bevestigd (brief 10.10.2014 op basis van brief 04.04.2014): geen prijsverhoging zolang het contract nog duurt (oktober 2016).

Geachte heer/mevrouw L'Abée,

U geeft aan dat u geen prijsverhoging wilde zolang het contract liep.

Uit onze administratie is gebleken dat er twee verschillende acties liepen. Er liep een actie, waarbij u op het abonnement gedurende 24 maanden een korting van 50% kreeg. Deze actie liep van april 2014 tot mei 2016. In september 2014 heeft u een extra aanbieding gekregen. Hiervoor ontvangt u een korting van €3,- per maand op uw abonnementgeld. Deze actie geldt voor 24 maanden en loopt hierdoor tot oktober 2016.

Dit houdt niet in dat de eerste actie ook een half jaar langer zal lopen. Wij hanteren bij contracten of actie altijd 12 of 24 maanden. Als een actie afloopt zal deze niet doorlopen, doordat er een andere actie is toegevoegd.

Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Joey
    Abeille
    Inderdaad een ander aanbod gehad, maar dit is onder druk ontstaan door onze ontevredenheid over prijsverhoging 2 maanden na afsluiten abonnement in april 2014. Bij deze gedwongen actie hebben wij zelfs ons abonnement op een 2e bijkaart moeten opgeven terwijl we deze en een decoder pas hadden aangeschaft. N.a.v. onze ontevredenheid is nieuwe afspraak ontstaan en is afgesproken dat alle afspraken van april 2014 gehandhaafd blijven vanaf oktober. Hiermee akkoord gegaan, zo is de situatie.
    Geachte heer/mevrouw L'Abée,

Wij begrijpen uw verhaal maar het is helaas echt niet anders
    dan het eerder opgegeven uitleg van onze collega's.

Uw contracteinddatum is 31-10-2016 met een maandkorting van € 3,00.
    U betaald tot deze datum i.i.g. € 17,45 p/m i.p.v. € 20,45 p/m.

De actie prijs voor 50% korting heeft u 24 maanden lang gekregen
    van ons zoals afgesproken is op 02-04-2014.

Het spijt ons niet anders te kunnen berichten.

Tim D.
    Abeille
    Het is duidelijk, hoe onbetrouwbaar afspraken met u zijn. Wij zullen ons beraden over voortzetting van uw dienstverlening per 31,10.2016. Graag horen wij nog van u wanneer wij u uiterlijk stopzetting van de dienstverlening moeten melden
    Geachte heer/mevrouw L'Abée,

Graag ontvangen wij uiterlijk een maand voor het verstrijken van het het contract uw opzegging. Na het verstrijken van de contractsperiode zal het abonnement maandelijks opzegbaar zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Joey
    Webcare CanalDigitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?