Opgelost door CanalDigitaal: De smartcard van Canal digitaal werkt wel in mijn M7 ontvanger, maar niet in de SAB2500+ ontvanger.

Frans Dekkers

Mijn smartcard werkt in de M7 ontvanger, maar zodra ik de kaart plaats in de SAB2500+ ontvanger blijken alle betaalde zenders geblokkeerd te blijven. De schotel is identiek en ook de bekabeling is identiek. Ik moet daardoor steeds mijn ontvanger verplaatsen als ik verhuis van locatie ( boven of beneden in het 2de huis), terwijl ik hoopte dat ik alleen mijn smartcard hoefde te verwijderen en in het andere apparaat kon stoppen. Wat kan de reden zijn? Mijn buren, hebben dezelfde schotel en ook een SAB ontvanger hebben hetzelfde probleem. Hun kaartje is ook geactiveerd, maar werkt zelfs niet in onze M7 ontvanger.

Ik wil deze smartcard werkend hebben in allebei de ontvangers, zodat ik de ontvangers verbonden kan laten in mijn huis en alleen mijn kaartje hoef te verplaatsen.

Beste,
    Wat vervelend dat u deze storing ervaart, ik help u graag verder. U geeft aan dat u storing ervaart met de SAB2500+. Dit is een ontvanger die niet door CanalDigitaal ondersteund wordt en problemen kan opleveren bij het decoderen van de smartcard. Wellicht kunt u bij uw leverancier van de SAB terecht voor ondersteuning.Met vriendelijke groet,Webcare CanalDigitaal
    Frans Dekkers
    Dat onze ontvanger niet werkt met Canal Digital smartcard is ook op de site te lezen. Maar een oplossing bieden is het niet. Via de maker van onze SAB ben ik nu aan het zoeken naar een software update. Dat verloopt nog niet goed. Ik verwacht van Canal Digital dat deze software door hun wordt aangeboden voor mijn SAB Titan 1HD.
    Frans Dekkers
    In mijn eerste reactie meldde ik dat ik een Sab 2500 heb met problemen. Dat was een vergissing. Het gaat om de SAB Titan 1HD. De 2500 heeft geen smartcard ingang.
    CanalDigitaal
    Beste, CanalDigitaal maakt of levert de software niet voor deze ontvangers. U kunt bij de leverancier van uw SAB ontvanger terecht, of gebruik maken van een CanalDigitaal gecertificeerde ontvanger. Op ikverhuismee.tv kunt u nagaan welke types wij ondersteunen voor onze uitzendtechniek.
    CanalDigitaal levert zelf de M7 ontvangers, mocht u hier interesse in hebben dan horen wij dit graag en zullen wij contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
    Frans Dekkers
    U kunt lezen dat ik al een M7 ontvanger heb. Het gaat om de juiste software voor de Sab Titan 1hd . Het is belachelijk dat canal digitaal geen juiste informatie levert om andere apparatuur, die voorheen wel werkte met deze kaart van canal digitaal, weer aan de praat krijgt! Dus oplossing die aangeboden is, is geen oplossing! Mvrgr Frans Dekkers
    Beste,

Het spijt ons dat wij ook geen oplossing hebben voor uw Sab ontvanger. Zoals wij u eerder hebben uitgelegd zijn wij niet de fabrikant van deze software en ondersteunen wij dit type ontvanger ook niet. Onze medewerkers beschikken niet over de kennis van dit type ontvanger om u te kunnen helpen. U kunt het beste contact opnemen met de leverancier van deze ontvanger.

Wij kunnen alleen ondersteuning bieden op CanalDigitaal gecertificeerde ontvangers. Deze zijn getest op de samenwerking met onze uitzendtechniek en hier kunnen wij ondersteuning op bieden.

Webcare CanalDigitaal
    Frans Dekkers
    Ondertussen heb ik inderdaad via de technische dienst van SAB een werkend apparaat. Toch blijf ik het vreemd vinden dat Canal Digitaal alleen eigen apparatuur sinds een half jaar ondersteunt. Zij hebben een monopoliepositie op de Nederlandse markt voor kaarten voor ontvangst van Nederlandse zenders in het buitenland!

Frans Dekkers

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?