Klacht CanalDigitaal: DSR8141 harddisk housekeeping faalt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 66917
Gebruiker
Keesstv
Datum
7 reacties

Details

De klacht

De harddisk liet na volledige delete van alle opnames, slechts 88% vrije ruimte zien. Bij het specificeren van een nieuwe opname, zijn er daarna tot 2x toe oude opnames in de nieuw aangemaakte map verschenen, zonder dat er nog maar iets was opgenomen. Dit duidt er dus op, dat als men een map met inhoud verwijderd, deze door housekeeping niet goed wordt verwijderd. De map verdwijnt wel overigens. Wat kan men doen om deze ruimte weer beschikbaar te krijgen?

De oplossing

Volledige beschikbaarheid van de harddisk, na verwijdering van opnames/mappen.

7 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,U geeft aan dat opnames te hebben verwijderd, maar dat er slechts 88% vrije geheugen was. Ook zijn er twee 'spook' opnames.Heeft u de ontvanger al een fabrieksreset gegeven?Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Uiteraard is er van alles geprobeerd, waaronder dus ook de reset naar fabrieksinstellingen. Het vermoeden is dat opnamen in een map, bij het verwijderen van die map, blijven bestaan en bij aanmaak van een nieuwe map, als die over de oude map op de harddisk wordt aangemaakt, gewoon weer verschijnen. Dat mijn harddisk niet leeg wordt, is het bewijs dat er opnamen blijven bestaan, hoewel je deze niet ziet. Hoe krijgen we deze dus weg?
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    De harde schijf wissen kan op de volgende manier: 1. Ontvanger uitzetten op standby.2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger vanzelf aanspringt.3. U krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien 4.Geef de code “756839hhmm” (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat scherm bovenaan te zien is)
    -Storage Information
    -Recovery
    -Debug
    Kies -> Recovery
    -Hdd Refurbishing -> wissen Harde Schijf -> (wissen HDD) -> OK
    -Daarna exit
    Opnieuw opstarten en/of stroom even onderbreken en daarna weer aanzetten.Nu zal weer 99% zichtbaar zijn. Wij horen graag van u of bovenstaand stappenplan heeft mogen baten. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  4. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Bovenstaande procedure kan ik nog even niet uitvoeren. Wel heb ik even de stappen, behalve het refurbishen gedaan en dit zal wel werken. Wordt er nog iets aan de housekeeping veranderd om dit te voorkomen of is spookdata altijd mogelijk door bv. stroomuitval of zo?
  5. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    Via twitter geeft u aan dat u reeds met een andere afdeling in overleg bent over de housekeeping en geeft u aan dat u de communicatie met ons wilt sluiten. Om die reden sluiten wij deze klacht.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  6. Auteur
    Keesstv
    Datum
    U heeft dit verkeerd begrepen. Ik wacht nog op antwoord van U hoe dit opgelost gaat worden.
  7. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Ik wacht nog op een oplossing/verklaring van de harddisk vervuiling.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Keesstv
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen