Klacht CanalDigitaal: DSR8141 harddisk housekeeping faalt

Keesstv

De harddisk liet na volledige delete van alle opnames, slechts 88% vrije ruimte zien. Bij het specificeren van een nieuwe opname, zijn er daarna tot 2x toe oude opnames in de nieuw aangemaakte map verschenen, zonder dat er nog maar iets was opgenomen. Dit duidt er dus op, dat als men een map met inhoud verwijderd, deze door housekeeping niet goed wordt verwijderd. De map verdwijnt wel overigens. Wat kan men doen om deze ruimte weer beschikbaar te krijgen?

Volledige beschikbaarheid van de harddisk, na verwijdering van opnames/mappen.

CanalDigitaal
    Beste,U geeft aan dat opnames te hebben verwijderd, maar dat er slechts 88% vrije geheugen was. Ook zijn er twee 'spook' opnames.Heeft u de ontvanger al een fabrieksreset gegeven?Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
    Keesstv
    Uiteraard is er van alles geprobeerd, waaronder dus ook de reset naar fabrieksinstellingen. Het vermoeden is dat opnamen in een map, bij het verwijderen van die map, blijven bestaan en bij aanmaak van een nieuwe map, als die over de oude map op de harddisk wordt aangemaakt, gewoon weer verschijnen. Dat mijn harddisk niet leeg wordt, is het bewijs dat er opnamen blijven bestaan, hoewel je deze niet ziet. Hoe krijgen we deze dus weg?
    Beste,
    De harde schijf wissen kan op de volgende manier: 1. Ontvanger uitzetten op standby.2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt houden tot de ontvanger vanzelf aanspringt.3. U krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien 4.Geef de code “756839hhmm” (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat scherm bovenaan te zien is)
    -Storage Information
    -Recovery
    -Debug
    Kies -> Recovery
    -Hdd Refurbishing -> wissen Harde Schijf -> (wissen HDD) -> OK
    -Daarna exit
    Opnieuw opstarten en/of stroom even onderbreken en daarna weer aanzetten.Nu zal weer 99% zichtbaar zijn. Wij horen graag van u of bovenstaand stappenplan heeft mogen baten. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
    Keesstv
    Bovenstaande procedure kan ik nog even niet uitvoeren. Wel heb ik even de stappen, behalve het refurbishen gedaan en dit zal wel werken. Wordt er nog iets aan de housekeeping veranderd om dit te voorkomen of is spookdata altijd mogelijk door bv. stroomuitval of zo?
    Beste,
    Via twitter geeft u aan dat u reeds met een andere afdeling in overleg bent over de housekeeping en geeft u aan dat u de communicatie met ons wilt sluiten. Om die reden sluiten wij deze klacht.
    Webcare Team CanalDigitaal
    Keesstv
    U heeft dit verkeerd begrepen. Ik wacht nog op antwoord van U hoe dit opgelost gaat worden.
    Keesstv
    Ik wacht nog op een oplossing/verklaring van de harddisk vervuiling.

Keesstv

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?