Klacht CanalDigitaal: DSR8141 housekeeping hdd (opnameproblemen)

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 75096
Gebruiker
Keesstv
Datum
7 reacties

Details

De klacht

Had plotseling weer opnameproblemen zoals: geen geluid, slechts registratie opname (zgn. 1 min. tracks). Het bleek dat er weer hdd space werd bezet gehouden na het verwijderen van alle opnames.
Na refurbish hdd en recovery van flash memory en appstore lijkt alles weer naar behoren te werken. (Ik weet niet of deze recoveries overigens nuttig zijn. SVP advies!)
De hdd wordt dus niet goed opgeschoond in bepaalde situaties. Begin augustus had ik onder dergelijke omstandigheden, ook al een refurbish gedaan. Toen was er 12% hdd space niet te gebruiken. Nu was het 4%.
Is hiervoor een oplossing te verwachten? Vermoedelijk is dit HÉT probleem dat de meeste bezitters van deze box tot grote ergernis is en betrouwbaar opnemen onmogelijk maakt.

De oplossing

Goede hdd housekeeping.

7 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,Wij zullen uw vraag direct doorzetten naar de technische afdeling en willen u graag verzoeken om uw geduld,Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Bedankt voor de info.. ik wacht af..
    Mvrgr. Kees Steenvoorden
  3. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Ik heb gemerkt, dat het probleem ontstaat als er een herhaalde opname bestaat en een nieuwe herhaalde opname de tijden van de bestaande overschrijdt en de keuze gemaakt wordt om de nieuwe opname door te laten gaan. Hierna ontstaan de 1 minuut tracks en bezetten opnames wel space, maar zijn niet via de index te bekijken.
    Full reset en refurbish hdd is de enige oplossing dan. Dit moet te recreeren zijn bij jullie.
  4. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,Onze helpdesk geeft aan dat indien u redelijk vaak programma's opneemt, u het beste eens in de zoveel tijd uw harddisk kunt formatteren.We hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd en bieden onze excuses aan voor deze verlate reactie.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  5. Auteur
    Keesstv
    Datum
    L.S.
    Ik heb de dsr8141 voor 280 euro zelf gekocht en de M7 groep zou zich moeten schamen over zo'n technische dienst. Ik heb zelf 33 jaar service verleend bij een groot bedrijf en daar werden problemen opgelost.
    Een dergelijke response is echt niet acceptabel. Zeker daar dit probleem ook al op de dsr8121 aanwezig was. Ik begrijp niet goed hoe M7 al ruim 10 jaar deze slechte ontvangers aanbeveelt en geen service geeft. In afwachting van een beter antwoord.
  6. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste, het spijt ons om te lezen dat ons advies uw klacht niet verhelpt. In dat geval adviseren wij u om contact op te nemen met onze helpdesk, daar zij het e.e.a. met u kunnen nagaan en wellicht een andere oplossing kunnen bieden. Onze helpdesk is dagelijks te bereiken op 0900-9323 van 09:00 tot 21:00. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal
  7. Auteur
    Keesstv
    Datum
    Jantje van Leiden... hier zijn geen woorden voor, zoals helaas velen met mij hebben moeten ervaren.. volgende keer maar eens bij Linux ontvangers kijken.. hier is gewoon geen wil.. of geen vakmensen...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Keesstv
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen