Klacht CanalDigitaal: Een automatische schotel slecht of geen ontvangst!

rpvlaarh

Sinds de omschakeling van SD naar HD kunnen wij met onze Snipe antenne nog alleen maar een paar Nederlandse zenders ontvangen, wel honderden buitenlandse in werkelijk prachtig HD maar dat wat we graag willen zien is ons ontnomen, wij varen met een plezierjacht door de Benelux en Frankrijk hadden altijd prachtig beeld snappen hier niets van, spulletje is waardeloos geworden, Duitsers ontmoet met dezelfde schotel hadden perfect al hun zenders in HD ik vond het gewoon gênant om te zeggen dat wij in ons kijkplezier zo beknopt werden. Zijn al zo'n 15 jaar abonnee bij CD heb het nodige mee gemaakt met hun maar er was geen alternatief. Ga mij nu oriënteren op tv kijken via internet, ik geef de strijd maar op!

Geachte heer van Laarhoven,

De omschakeling van SD naar HD is, zoals u inmiddels zelf heeft ondervonden, voor veel van onze abonnees een ingrijpende verandering.
    Het is natuurlijk erg teleurstellend dat u met uw, vermoedelijk prijzige, installatie zoveel moeite heeft met het oppikken van Nederlandse HD zenders.

Ik zou graag direct inhaken op het feit dat u gebruik maakt van een automatische schotel, in combinatie met een SAB titan receiver.
    CanalDigitaal levert van huis uit geen automatische schotels & apparatuur van SAB (neemt niet weg dat het prima kan functioneren met onze diensten).
    Hierdoor zijn onze medewerkers niet getraind voor de technische aspecten van deze apparatuur en kunnen we zeer beperkt ingaan op de werkzaamheid van deze installatie.

Voor technische vragen (wellicht is de installatie niet geschikt voor het ontvangen van de Astra 23,5?), kan ik u daarom louter doorverwijzen naar de dealer/leverancier alwaar u deze spullen heeft aangeschaft.
    Zij beschikken over de noodzakelijke kennis, die u verder helpt in dit proces.
    Ik wil u hierbij ook graag verwijzen naar 'BM-SAT' in Rijssen, te bereiken via www.bmsat.nl.
    Dit is een specialist op het gebied van automatisch zoekende schotels en meer dan goed alternatief, wanneer u geen mogelijkheid heeft de eigen dealer/leverancier te raadplegen.

Uiteraard zou ik u met liefde een voorstel willen doen om apparatuur van ons af te nemen. Het 'nadeel' hiervan is dat u dan te maken krijgt met een schotel die u handmatig dient uit te richten.
    Mocht dit desalniettemin een optie voor u zijn, zou ik u in een toekomstig bericht graag een aanbod doen.

Mocht ik nog iets voor u kunnen betekenen, verneem ik dat graag.
    Tot zover excuses voor het ongemak.

Alexander
    Webcare CanalDigitaal
    rpvlaarh
    T'ja deze reactie had ik wel verwacht, de installatie zoals ik ooit heb laten aanleggen op onze boot gaf een perfect beeld zelfs als er een lichte golfslag was. Binnen 15 tot 20 seconden hadden wij beeld.
    Nu wil CD van ons verwachten dat wij op een schommelende boot op het dak klimmen daar de met losse apparatuur de satelliet gaan zoeken of op een steiger plaatst, in hoop tv te mogen kijken van CD. Zo gaan we weer terug naar 15 jaar geleden. Recreatie pakket voor een enkeling..... Peter
    Geachte heer van Laarhoven,

Het valt te begrijpen dat u weinig behoefte heeft aan een situatie, waarbij de schotel handmatig uitgericht moet worden.
    Zeker gezien de wijze waarop u gebruik maakt van schotel televisie is een automatisch zoekende installatie een pre.

Juist om deze redenen is ons primaire advies om inlichtingen te verkrijgen van een specialist.
    Dat betekent niet dat CanalDigitaal onwelwillend is, maar onze medewerkers zijn simpelweg niet getraind om u voor deze installatie te voorzien van professioneel advies.

Uiteraard wil ik me excuseren voor deze gebrekkige manier van antwoorden.
    Ik had graag bijgedragen aan een correcte oplossing, maar verder dan u doorverwijzen naar de juiste partij, kan ik niet gaan.

Alexander
    Webcare CanalDigitaal
    rpvlaarh
    t'Ja dit is CD ten voeten uit...Ik snap niet dat CD gekozen heeft voor deze oplossing wat betref het ontvangst via Astra 3, zoveel mensen die het allemaal voor elkaar hadden wat betrefd hun schotel ontvangst, die moeten weer de knip trekken, en ons aanpassen! Ik snap heus wel dat je soms technisch gezien dingen moet aanpassen, maar dat je de hele wereld in HD kunt ontvangen en de Nederlandse zenders slecht gaat er bij mij niet in. CD bedankt !
    Geachte heer van Laarhoven,

Zoals u inderdaad aangeeft zijn deze technisch aanpassingen noodzakelijk. Dat heeft te maken met dat er door het ingeburgerd raken van hoge resolutie tv's erg weinig mensen nog SD kwailteit accepteren.

Gelukkig zijn er ook voor de ontvangst van Astra 3 goede oplossingen in combinatie met een automatische schotel. Hiervoor verwijzen wij u bijvoorbeeld naar de eerder aangegeven specialist.

Coen Jansen
    Webcare Canaldiditaal
    rpvlaarh
    Het hier op neer dat CD niet de oplossing heeft, dat ze verwijzen naar een ander bedrijf waar wij de apparatuur moeten laten aanpassen en inderdaad de knip moeten trekken zegt weer genoeg! PS betwijfel of de oplossing afdoende werkt!
    Peter
    Geachte meneer van Laarhoven,

Onze excuses dat wij u niet verder hebben kunnen helpen dan dit.
    Helaas leveren wij dit materiaal niet en om deze reden ondersteunen wij dit niet.

Onze excuses voor het ongemak.

George
    Webcare
    rpvlaarh
    Ze bieden geen oplossing maar verwijzen naar een firma die een totaal andere schotel levert te weten een Oyster, daar zien ze mij al aan komen met m'n Snipe. En bij Oyster wil men dat je naar een grotere schotel gaat om de Astra drie te kunnen ontvangen dit ombouw technisch een ramp. CD jammer dat het zo moet gaan!
    Peter