Klacht CanalDigitaal: een veel te lage internetsnelheid (1,5 Mbps bij een abonnement van 20 Mbp) en slechte klantenservice

FrankVeere

Een veel te lage internetsnelheid, naast een continu slehcte klantenservice (niet vndbaar/werkend contactformulier op de site, foutieve en niet werkende links op de webpagina, en afgepoeierd worden aan de telefoon zodat je nog geen stap verder bent

Mijn iternetsnelheid zelf monitoren en een minimumsnelheid garanderen, op straffe van vermindering van abonnementskosten. Maar vooral niet zelf de voortgang van mijn klacht bewaken en niet mij 10 keer contact laten opnemen.

CanalDigitaal
    Beste meneer Bilius,

Als eerst mijn excuus voor de vervelende ervaringen die u hebt gehad met ons bedrijf. Dit is natuurlijk nooit onze intentie geweest!

Ik kan het me voorstellen dat het frustrerend is als u niet de snelheden haalt die u wel worden beloofd bij een abonnement.

Ik heb de nodige metingen gedaan en kom op het volgende uit. De haalbare snelheid op uw adres is 4,8 mb/s. Nu zie ik in de meting dat u daar zelfs iets boven zit op dit moment.

Wij hebben in de tijd dat wij de abonnementen aan hebben geboden een aantal vormen gehad. Nu was 20 MB/s het laagste instappakket. Dit is geen belofte dat u deze snelheid ook daadwerkelijk haalt.

Ik kan u dus niet garanderen dat u deze snelheid haalt. Sterker nog, uw snelheid is momenteel nog beter dan het volgens de metingen had moeten zijn!

Heeft u het nieuwe modem ook al eens aangesloten? Dit kan natuurlijk zorgen voor een stabielere verbinding.

Jeroen
    Webcareteam Canal Digitaal
    FrankVeere
    Wat uw bedoeling is, daar heb ik geen boodschap aan, maar aan wat u presteert. En dat is ondermaats.

Natuurlijk heb ik het nieuwe modem al aangesloten en natuurlijk heb ik al talloze metingen gedaan. Er was een moment kort na het aansluiten vanhet nieuwe modem dat ik 6,5 Mbps haalde. Overigens was er ook -zeer kort- zo'n moment met het oude modem.
    Ik heb afgelopen weekend minstens 5 metingen gedaan. Geeneen kwam er boven de 2 Mbps uit.
    Bij streamen valt regelmatig het beeld weg, of hapert e.e.a.
    U kunt beweren wat u wilt, maar uw antwoord strookt dus niet met mijn praktijk, en is derhalve geen oplossing.

Ik heb nu al vele weken problemen, en het is niet acceptabel, en ik ben het langzamerhand wel zat.
    U zult begrijpen dat ik hier geen genoegen mee neem.

Ik ben volgend weekend van 9/2 pas in de gelegenheid opnieuw te testen.
    Maar als u niets gewijzigd cq verbeterd heeft, is mijn hoop op verbetering miniem.
    Als ik dezelfde constatering doe als nu al vele malen het geval is, en u niet met een echte oplossing komt, zal ik verdere stappen ondernemen.

Groet,
    Frank Bilius
    CanalDigitaal
    Geachte heer Bilius,

uiteraard is het begrijpelijk dat de huidige snelheid te wensen overlaat. De interactieve functies kunnen niet optimaal werken met de huidige snelheid. Hier wil ik geen geheim van maken.

Als het aan mij zou liggen, had ik de snelheid van je internetverbinding zeker verhoogd. Het feit is echter dat er op jouw locatie geen hogere snelheid haalbaar is, waardoor ik verder ook niets kan doen. Dit betreur ik enorm, maar het ligt dus niet in mijn handen.

Zoals mijn collega eerder aangaf, is de maximaal haalbare snelheid 4,8 mb/s. Tot mijn spijt is er ook geen VDSL-lijn beschikbaar op jouw locatie. Anders had ik je eventueel kunnen verwijzen naar ons zusterbedrijf Online.nl.

De conclusie is dus dat de snelheid van je internet niet hoger kan, vanwege je locatie. Mocht ik toch iets voor je kunnen doen, verneem ik dat graag!

Ertugrul
    Webcareteam Canal Digitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?