Opgelost door CanalDigitaal: Geen goed MAC adres dan geen internet verbinding en mag wel een nieuwe ontvanger kopen

TonS

ik heb via Marktplaats een M7 MP201 ontvanger gekocht. Ik ben al meer dan 10 jaar abonnee en wilde zonder nieuwe verlengde abonnement verplichting een andere ontvanger gaan gebruiken. De vorige werkt niet echt betrouwbaar. Dat kon volgens CD ook. Na ontvangst van de M& MP201 heb ik deze proberen te activeren, maar dat moest via een formulier. Probleem was dat de verkoper op Marktplaats zijn kant van het overdracht formulier niet wilde invullen. Dus het formulier met de uitleg en foto's als bewijs dat ik de ontvanger had opgestuurd. Een paar weken laten kreeg ik het formulier retour, de vorige abonnee had niet ingevuld of ondertekend. Voor mij geen nieuws, want dat had ik ook vermeld. 2e poging lukte ook niet met formulier. Toen gebeld en door vriendelijke dame geholpen. Ik kon de ontvanger activeren. Echter geen internet verbinding nodig voor favoriete zender invoer. Dat kan nu weer niet omdat het MAC adres niet goed zou zijn van de ontvanger van CD. Ik word er hopeloos van. schriftelijk en mondeling nu 6 x contact gehad,

Graag de ontvanger met het internet verbinden op het MAC adres wat op de ontvanger vermeld staat, zodat ik TV kan kijken en ook m'n favoriete zenders kan instellen.
het mac adres bij Canal Digitaal is gewijzigd in dat van de ontvanger en nu werkt alles.

TonS
    Jammer dat er nog steeds geen reactie is, ik voel me als klant trouwer verbonden dan hoe CanalDigitaal met mij omgaat
    TonS
    het is wel heel bijzonder ], de ene week geeft een medewerker aan dat zij het de week erna zal laten oplossen en zeven dagen later moet ik een nieuw abonnement voor 2 jaar afsluiten.
    TonS
    het was in eerste instantie fijn om een nadere informatie vraag van CanalDigitaal te krijgen. Helaas is er na het geven van die extra informatie geen vervolg of reactie meer geweest. Of te wel het probleem bestaat nog steeds.
    TonS
    helaas is het na de toezegging om het probleem op te gaan lossen (in een privé posting) erg stil geworden. Geen enkele reactie of antwoord meer en het probleem bestaat nog steeds.
    Vaste en langdurige klanten lijken niet echt gewaardeerd te worden. Jammer !
    TonS
    beste Paul. Goed om nu te horen van het CanalDigitaal webcare team. Ik hoop dat het probleem nu snel opgelost kan worden en wens jullie veel succes daarmee, met vriendelijke groet, Ton
    TonS
    CanalDigitaal heeft nog niet zo lang geleden aangegeven het toch weer opgepakt te hebben. Ik heb dus weer hoop dat het uiteindelijk goed gaat komen en wil ze graag de kans geven mijn probleem op te lossen ook al duurt het wel wat lang. Toch hoop op een goede afloop als klant die hoopt binnenkort meer dan 15 jaar klant te zijn. Het zou toch jammer zijn dat dat door zo'n probleem zou moeten eindigen.
    Geachte heer Slag,

We hebben uw smartcard en MAC-adres aan elkaar gekoppeld.
    Het MAC-adres wat actief staat bij uw smarcard is: 943BB1EEF5E6.
    Ik wil u vragen om na te gaan of de interactieve diensten het nu wel doen.

Paul
    Webcareteam Canal Digitaal
    TonS
    beste Paul, dank voor de reactie en de hulp. Op de ontvanger en in het menu van de M7 staat een ander MAC adres. Namelijk 94:3B:B1:BD:53:C9, zie ook nogmaals de bijlage met de foto van zowel het menu op het scherm als de foto van de M7.
    Ik hoop dat dit bijdraagt aan de oplossing.
    NB ik heb wel nog een complete nieuwe opstart uitgevoerd. Helaas geeft het systeem nog steeds de melding dat er met de interactieve diensten geen verbinding gemaakt kan worden. Ik hoop dat dit helpt om het probleem op te lossen. NB2 ik kan het mac adres toch niet naar het door jou opgegeven MAC adres veranderen? groet Ton.
    Geachte heer Slag,

Ik kan niet goed verklaren waarom u een ander MAC-adres op uw ontvanger heeft dan dat wij hier in ons systeem hebben. Ik heb dit opnieuw voorgelegd aan onze technici.

Paul
    Webcareteam Canal Digitaal
    TonS
    Dank u wel, Paul, dit is vanaf dag 1 het probleem al geweest. Het MAC adres wat jullie zien heeft toch niets te maken met mijn tweede abonnement wat ik met de CI+ module in mijn andere smart TV met het andere CD abonnement (2e abo)?

Ik heb ook nog even in het modem menu van Ziggo gekeken en ook daar zie ik het door mij aangegeven MAC adres, zie de ingesloten jpeg
    TonS
    Uiteindelijke is het goed gekomen. Alles werkt nu naar behoren. Fijn dat CanalDigitaal het toch heeft kunnen oplossen.
    TonS
    het is toch nog goed gekomen. Fijn dat ook CanalDigitaal heeft volgehouden. Dank

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?