Opgelost door CanalDigitaal: Geen TV ontvangst via geleverde HD satelietset.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 91820
Gebruiker
Theo
Datum
4 reacties

Details

De klacht


In okt. 2013, meer dan een jaar geleden, heb ik bij CanalDigitaal een HD TV sateliet ontvangstset met abonnementskaart besteld voor gebruik in Portugal. Volgens hun info. en website is de set prima geschikt voor dat doel. Dat bleek echter niet het geval te zijn. Dit kostte mij vele dure telefoongesprekken.
Eerst bleek het geleverde apparaat verouderde software te hebben, daarna zou het aan de kaart liggen, daarna stelden zij dat uitzending voor NL bedoeld is, ontvangst in het buitenland wordt gedoogd, maar Can.Dig. is hier niet voor verantwoordelijk.
Daarop heb ik de automatische incasso meteen stopgezet, met als gevolg een deurwaarder op mijn dak met een flinke dwangsom.
Overeengekomen dat ik zou be talen als de apparatuur naar belofte en behoren zou werken. De service afdeling van Can. Dig. belde daarop terug maar kon het probleem niet oplossen. Zij beloofden het uit te zoeken en mij terug te bellen. Dat was op 11 nov. 2014. Nu nog steeds geen oplossing en geen TV ontvangst.

De oplossing

Snelle oplossing van het ontvangstprobleem zodat ik in het buitenland de Nederlandse TV zenders kan ontvangen en bekijken middels de geleverde apparatuur en smartkaart.

4 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste, We zien in het systeem dat uw verzoek tot contact bij de betreffende persoon is neergelegd.
    Wij hopen op een spoedige afhandeling, zo niet dan horen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  2. Auteur
    Theo
    Datum
    CanalDigitaal zegt mijn klacht in hun systeem te hebben maar doet nu al 5 dagen niets. Ik zou contact met C.D. moeten opnemen maar een email of contactadres geven ze niet. Zeker weer (dure) belkosten maken?
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    Wij hebben uw verzoek opnieuw doorgegeven. Onze excuses voor het ongemak!Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  4. Auteur
    Theo
    Datum
    Uiteindelijk na 15 maanden !!!! heeft Canal Digitaal mij teruggebeld en ervoor gezorgd dat er eindelijk TV ontvangst is via door hun geleverde apparatuur en smardcard. Plaatsing van de kalcht op Klachtencompas werkt .
    Na veel frustraties en ergernissen toch nog een goede afloop.
    De aanvankelijk aanbetaalde 3 maanden abonnementsgeld wordt verrekend met het nieuw gestarte contract. Dat is prima.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Theo
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen