Opgelost door CanalDigitaal: geld tegoed en nieuwe afschrijving

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 105577
Gebruiker
jeroen1972
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Ik had nog een bedrag tegoed van online via canaldigitaal.
Dit zou teruggestort worden maar wacht hier nu al 5 maanden op.
Alles opgezegd en internet met bellen was per 25-3 beëindigd, televisie was lastiger ondanks toegewezen ingebrekestelling loopt het contract volgens canadigitaal tot 25-7-2015. Dit loopt nu via de geschillencommissie.
Echter wordt er op 23-3-2014 een bedrag afgeschreven voor internet en bellen voor de periode 1-4 t/m 1-5-2015.
Ik heb het bedrag nu terug laten storten en de automatische incasso's geblokkeerd.
Ik verwacht nu een directe terugbetaling van het bedrag wat ik nog tegoed heb en geen rekeningen meer voor internet wat opgezegd is.
Ook een nette communicatie is gewenst.

De oplossing

Dat jullie nu eens alles goed doen, geld terugstorten en ook de televisie goed afwikkelen. Geen internet rekening meer sturen.

10 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    Het abonnement op het internet en bellen pakket bij CanalDigitaal is inderdaad beëindigd per 25-03-2015. De teveel in rekening gebrachte bedragen vanaf die datum zijn toen gecrediteerd.
    Helaas is de maand april inderdaad alsnog automatisch in rekening gebracht en dit hebben we daarom ook per direct gecrediteerd.
    Er staat nu een tegoed van €25,- op uw account en dit bedrag zal worden verrekend met de abonnementsgelden van het televisiepakket van de maand mei.De contracteinddatum van uw televisiepakket is inderdaad 31-07-2015. In juli 2014 bent u een nieuw abonnement aangezien op het Toppakket. Hierbij ontving u tevens een nieuwe schotelset en een Duo LNB. Deze hardware was gratis als u akkoord ging met een jaar verlenging op uw abonnement. Hierdoor is de einddatum 31-07-2015 geworden.We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    jeroen1972
    Datum
    Is zeker niet opgelost, incasso is teruggeboekt en verreken eerst de 110 euro die ik nog gestort moet krijgen maar. Daarna verwacht ik een kloppende rekening iedere maand via de post. Automatische Incasso is stopgezet.
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,We hebben de klacht ook nog niet op opgelost gezet, dus deze is inderdaad nog niet opgelost.
    U geeft aan nog 110 euro te moeten krijgen. Waar heeft u dit bedrag op gebaseerd? Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  4. Auteur
    jeroen1972
    Datum
    Kijkt u ook even onder mijn andere abonneenummer
    Is nog van online via jullie
    Abonneenummer 86937440
  5. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Bedankt voor de aanvullende informatie. In dit dossier lezen wij dat het tegoed binnen 2 tot 4 weken wordt teruggestort op uw rekening.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  6. Auteur
    jeroen1972
    Datum
    Het zou beter zijn dit bedrag met mijn abonnementskosten te verrekenen. Dit ook omdat ik dit verhaal nu al voor de derde keer hoor. Via de klantenservice duurde dit vandaag tussen de 4 en 8 weken. Ik zal mijn rekening dan ook pas betalen als het is verrekend of teruggestort is.
  7. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    Wij zullen nagaan of dit mogelijk is.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  8. Auteur
    jeroen1972
    Datum
    Ik wacht het af
  9. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste, Het tegoed is overgeboekt. U heeft geen openstaand bedrag meer op het schotelabonnement (nu een tegoed van -€1,23 wat zal worden verrekend op eerstvolgende nota).
    Kunnen wij u nog ergens anders mee van dienst zijn?Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  10. Auteur
    jeroen1972
    Datum
    Ik hoop dat de verrekeningen goed zijn gegaan. Wel jammer dat het zo lang moest duren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
jeroen1972
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen