Opgelost door CanalDigitaal: harddisk housekeeping dsr8141

Keesstv

Opnames via de Nu/Straks epg werden geregistreerd met maximaal 1 minuut opnameduur, hoewel in één geval de opname nog gaande was. Na stoppen van de opname en poging om deze te bekijken, hing de receiver met een statisch beeld en moest de stroom eraf om verder te kunnen. Hierna heb ik een refurbish van de hdd gedaan om van het probleem af te komen. Dit gaf een lege hdd en alle maps van geplande opnames waren weg.
Opnames konden hierna weer normaal worden gedaan.
Bij het invoeren van nieuwe, dagelijkse opnames, verscheen het bericht dat er al een opname bestond en bij controle bleek dat er nog geprogrammeerde opnames aanwezig waren. De refurbish hoort mijns insziens deze ook te verwijderen. Hoe kan ik er nu zeker van zijn dat mijn hdd helemaal schoon is?

Correcte cleaning van hdd

CanalDigitaal
    Beste, Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw vraag doorgezet naar onze technische afdeling en contacteren u wanneer wij een antwoord hebben. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal
    Keesstv
    Bedankt voor de reactie. Inmiddels heb ik via een reset naar fabrieksinstellingen de 'zwevende' opnameregistraties kunnen verwijderen. Een refurbish zou deze routine dus ook moeten uitvoeren.
    CanalDigitaal
    Beste, fijn om te horen dat u het probleem heeft kunnen verhelpen.
    Het is meestal nodig om de spanning van de ontvanger te halen na een refurbish. De harde schijf is namelijk wel leeg gemaakt, maar de index is nog in de ontvanger aanwezig. Deze leegt u door de spanning eraf te halen.
    Bedankt voor uw terugkoppeling!
    Webcare CanalDigitaal
    Keesstv
    Het blijft wat behelpen, maar bedankt voor de hint. Zou goed zijn om op de site dit soort informatie te registreren..

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?