Klacht CanalDigitaal: heractivatie smart card werkt WEER niet

Schiphol

Heb dit nu al een paar keer gehad.
Heb een eigen satelliet ontvanger (niet door canal digitaal 'gecertificeerd') en daarom zie ik een keer in de zoveel tijd ( iets van 3 maanden) dat de kaart opnieuw geheractiveerd moet worden. Melding "scrambled signal".
Dus dan bel je weer met dat nummer en voer je je kaartnummer in en 8 van de 10 keer gaat het dan wel goed en heb je binnen 5 minuten weer beeld.

Het is me nu echter al 3 keer overkomen dat het niet werkt. bellen, sms-en, via internet heractiveren 20x geprobeerd. Lukt niet. Bellen dus maar voor 1,- per minuut!
Krijg je iemand aan de lijn die dan domme vragen gaat stellen zoals zit de stekker er wel in, heeft u beeld op de vrije te ontvangen zender, bla, bla... ja ik weet wel dat het niet aan mijn satelliet ontvanger ligt want die doet het gewoon. Ik zie toch een signaalsterkte? Maar goed, dan sturen ze een zogenaamd 'EXTRA sterk heractivatie signaal' (lachen), en vervolgens lukt het weer niet of ineens weer wel na 2 dagen

een werkende heractivatie, of nog beter, helemaal geen heractivatie of automatisch zonder dat ik een ontvanger van canal digitaal moet kopen want die zijn veel te duur. Met een eigen ontvanger moet het ook prima lukken en ik vind ook dat men niet kan eisen dat ik de ontvanger bij canal digitaal moet kopen.

CanalDigitaal
    Geachte heer Arman,

Om een heractivatie signaal te laten werken is het nodig dat de ontvanger het signaal kan doorgeven aan de smartcard. Van de gecertificeerde ontvangers weten wij dat dit werkt, echter niet voor niet-gecertificeerde ontvangers. Als oplossing kunnen wij u duidelijke instructies meegeven, over hoe u het heractivatie signaal zou kunnen laten werken op een niet-gecertificeerde ontvanger.

Allereerst moet de ontvangst gecontroleerd worden. Hiervoor gebruikt u de controlekanalen 14 (CD/TVV Info en Nieuws) en 77 (TV Oost), op beide zenders dient er beeld te zijn. Wanneer op een van de 2 zenders geen beeld is, betekent dit dat uw schotel het signaal niet goed opvangt. Daarom wordt dit telefonisch ook nagevraagd. Zodra u beeld heeft op beide zenders, kunt u een harde reset uitvoeren.

Een harde reset voert u alsvolgt uit.
    • Schakel de ontvanger uit en haal de stekker uit het stopcontact.
    • Haal de smartcard uit de ontvanger.
    • Wacht minimaal 1 minuut.
    • Steek de stekker weer in het stopcontact, zet de ontvanger weer aan en wacht tot hij om de smartcard vraagt.
    • Plaats de smartcard terug in de ontvanger.
    • Vraag het heractivatie signaal aan via telefoon / sms / internet en laat de ontvanger aan staan voor het aankomende uur op NPO1 / SBS6.

Indien u alsnog geen beeld krijgt, dan dient u contact op te nemen met de leverancier van uw ontvanger, aangezien wij van CanalDigitaal niet bekend zijn met niet-gecertificeerde ontvangers.

Een oplossing voor u zou kunnen zijn om op zoek te gaan naar een gecertificeerde ontvanger of een ontvanger van ons. Via onderstaande link kunt u een lijst bekijken met gecertificeerde ontvangers.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Alexander L
    Webcare CanalDigitaal
    Schiphol
    Het werkt inmiddels weer, net als vorige keer, ineens na een paar dagen.
    Ik vind het onzin dat ik een gecertificeerde ontvanger moet hebben. Ik weet dat mijn receiver het doet, want ik heb het al zo'n 10 keer gedaan waarvan 8 successvol. en ja, ik heb ontvangst op 14 (CD/TVV Info en Nieuws) en 77 (TV Oost).

Ik weet zeker dat u dezelfde problemen heeft met gecertificeerde ontvangers.

sluit dit probleem maar af, want ik denk niet dat er een oplossing gaat komen...
    CanalDigitaal
    Gelukkig werkt het inmiddels weer!
    Dat de ontvanger niet meer op scrambled mag wegvallen. De harde reset en de heractivatie moeten ervoor zorgen dat probleem niet meer terugkomt.
    Voor een oplossing op maat voor uw ontvanger raden we u aan de leverancier raad te plegen.

Steven G.
    Webcare CanalDigitaal
    Schiphol
    ik accepteer het antwoord wel, maar blijf het vreemd vinden dat je alleen maar gecertificeerde spullen moet hebben om satelliet tv te ontvangen. Het zou met alle apparatuur moeten werken. Vrije marktwerking dus.

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?