Klacht CanalDigitaal: Misleidende informatie over levering door CD

Smit

Ik heb op 7 juni via internet een aanvraag gedaan voor een alles in een pakket van Canal Digital. Er wordt op de website geschreven dat internt al binnen drie weken geleverd kan worden. Dit was voor mij een reden om voor CD te kiezen en niet voor TElfort waar het 5 weken duurt. Tot mijn verrassing werd al op 10 juni de schotel geplaatst voor de HD televisie. Vanaf dat moment (één werkdag na bestelling pakket kon ik niet meer annuleren (zaosl wettelijk voorgeschreven is bij aankopen via internet normaal 7 werkdagen). Ik belde vandaag wanneer internet wordt geleverd via de modem. Dat is vanaf 11 juni drie weken! Ik zei dat het vanaf 7 juni 3 weken was. Nee, verkeerde informatie. ER staat toch echt dan internt binne drie weken geleverd wordt. Volgens de monteur zelfs 10 dagen na bevestigen schotel. Nu blijkt de wachttijd toch ruim vier weken te worden en wil ik van deze misleidende leverancier af. Steek die schotel maar ergens waar het donker is.

Annuleren van de bestelling. Dit is misleiding van Canal Digital. Er wordt een toezegging van CD gedaan dat internet binnen drie weken na datum aankoop geleverd wordt. Dit wordt opeens opgeschoven naar een dag na installatie van de schotel. En opeens kan je geen annulering doen omdat twee werkdagen na bestelling deze mogelijkheid vervalt (terwijl dit een wettelijke termijn is). Dus eerst wordt je gelokt met een korte levertijd. Deze wordt opeens langer maar omdat ze wel de schotel binnen één werkdag leveren kan je niet meer terug. Erg Slim!!! Ik ben zelf beleidsadviseur bij de overheid maar deze truukjes ga ik niet accepteren en zeker melden bij het ministerie.
Oplossing is of internet binnen de beloofde termijn van 3 weken leveren (vanaf 7 juni) of ik zg mijn bestelling direct op en annuleer deze binnen de wettelijke termijn van 7 werkdagen (is vandaag 17 juni dus nog op tijd). DIt is pure misleiding en onacceptabel.

CanalDigitaal is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?