Klacht CanalDigitaal: na retourzending geen geld terug

Archie

Na (vooruit)betaling van € 99,-- ontving ik op zaterdag 28 juni de bestelde recreatieset.
Helaas bleek ik een fout te hebben gemaakt, want ik dacht een recreatiepakket te hebben besteld. Op maandag 30 juni heb ik het de zending ongeopend geretourneerd aan de webshop.
Na enkele telefoontjes met de klantenservice is mij verzekerd dat het geld binnen twee, maximaal drie weken op mijn rekening zou worden teruggestort.
Inmiddels zijn we bijna 3 maanden en ettelijke telefoontjes verder. De reacties blijven onveranderd: het geld wordt nu echt binnen twee of drie weken op uw rekening gestort.

Onmiddellijke terugbetaling van de € 99,--

Beste,
    Spijtig om te lezen dat de vooruitbetaling nog niet is teruggestort.
    We zien dat in week 32 het bedrag op een lijst is doorgezet naar de financiele afdeling. Vanaf dat moment rekenen wij altijd 4 tot 6 weken om het bedrag retour te zenden. Dit betekent dat het bedrag deze week nog zou kunnen worden terugbetaald. Echter, wij begrijpen dat u niet op dit antwoord zit te wachten en zullen contact opnemen met de financiele afdeling voor een status update.
    Webcare Team CanalDigitaal
    Beste,
    We hebben inmiddels terugkoppeling ontvangen van de financiele afdeling. Helaas is het bedrag tot op heden nog niet teruggestort en zal dat ook niet binnen een week gebeuren.
    Zij geven aan dat de betalingen hoogstwaarschijnlijk volgende maand pas uit worden betaald.
    Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team Canaldigitaal
    Archie
    Is dit een voorstel tot afhandeling?????? Het lijkt mij meer een voorstel tot verder uitstel !
    Dit is inmiddels te belachelijk voor woorden, meer dan drie maanden voor een terugbetaling! Bovendien twijfel ik er ernstig aan of de betaling dan wel zal worden gedaan gelet op de hele voorgeschiedenis!
    CanalDigitaal
    Beste,Wij vinden dit ook erg vervelend voor u, echter kunnen geen verandering brengen in de situatie. We willen u toch graag verzoeken om uw geduld. Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
    Archie
    Terwijl Canal Digitaal er blijkbaar alles aan doet om de klacht door te schuiven tot na de reactie-termijn op KlachtenKompas is ook de Consumentenbond niet bereid ook maar iets te doen voor individuele leden (beleidskeuze??!!). Het enige is een melding aan de redactie van Stekeligheden te sturen, hetgeen inmiddels ook is gebeurd. Binnenkort deze klacht dan misschien toch maar doorgeven aan een tv-consumentenprogramma (Radar, Kassa e.d.). Kijken of er dan wel iets gebeurt.

Archie

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?