Opgelost door CanalDigitaal: Onterechte incasso.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148637
Gebruiker
Robvan der veen
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Heb afgelopen november mijn abonnement opgezegd. Had 1 maand opzegtermijn , abonnement stopte zodoende per 19 december voor de extra kaart en , door een fout bij CD , de hoofdkaart per 26 december . Heeft mij € 2,44 gekost .
Ben in bezit van de schriftelijke bevestiging van CD van mijn opzegging .
In plaats van dat ik de laatste week december mijn betaalde geld terugkrijg, gaat CanalDigitaal doodleuk door met incasseren voor de maand januari .
Hierbij het verzoek het bedrag voor de laatste week december en de maand januari terug te storten .

Gewenste oplossing

Graag geincasseerd bedrag van laatste week december en maand januari ( incasso 159731314 ) en telefoonkosten ( € 2,44 ) terug storten .
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer van der Veen,

    Wij hebben uw gegevens nagekeken in het systeem. Uit onze administratie blijkt dat u op 19-11-2015 de opzegging heeft doorgegeven aan ons voor de extra smartcard. Deze smartcard is vervolgens opgezegd per 19-12-2015.

    Vervolgens hebben wij op 26-11-2015 de opzegging voor de hoofdkaart van u doorgekregen. Hierdoor is de hoofdkaart opgezegd per 26-12-2015.

    Aangezien de facturatie van de volgende maand zich kan kruizen met deze opzegging, kan het zijn dat er een incasso plaats vindt, terwijl uw abonnement wordt opgezegd. Wanneer dit gebeurd gaan wij uiteraard over tot terugstorten van teveel betaalde bedragen.

    Wij gaan geen telefoonkosten vergoeden. Wat wij bij deze wel hebben gedaan, is de opzegdatum gelijk getrokken naar 19-12-2015. Hierdoor zal er voor de hoofdkaart meer geld worden teruggestort. In totaal kan u een bedrag van 42,85 euro op uw rekening verwachten. Dit is voor de maand januari en de laatste 12 dagen van december.

    Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Alexander L.
    Webcare CanalDigitaal
  2. Auteur
    Robvan der veen
    Datum
    Vlotte afhandeling . Nu afwachten wanneer het aangeboden bedrag terug gestort wordt.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen