Opgelost door CanalDigitaal: Opzeggen abonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 145644
Gebruiker
TNH
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik kan mijn satelliet tv contract niet eerder opzeggen dan 1 juli 2016. Dit komt omdat ik anderhalf jaar geleden overgestapt ben van basis HD naar familie HD. Dat is per telefoon gegaan. Was mij niet bewust van de contractduur.
Ik heb geen apparatuur van canaldigitaal in bruikleen. Tussendoor zijn er ook nog tariefsverhogingen geweest.
Ik heb vandaag gemeld dat ik mijn contract wil opzeggen. Na 20 minuten wachttijd, kreeg ik eerst een verkeerde persoon aan de lijn. Na weer enkele minuten wachten, kreeg ik eindelijk de goed persoon aan de lijn. Die begon mij van alles aan te bieden en me te verwijten dat ik eerst contact met canaldigitaal had moeten opnemen alvorens ik mij tot een andere provider zou wenden.
Ik moest tot 4 keer herhalen dat ik wilde opzeggen. Omdat ik geen bevestiging heb gehad per e-mail, verkeer ik nu ook nog in onzekerheid of de opzegging administratief wel verwerkt is. Wel een nieuwe aanbieding binnen gekregen per e-mail, waar ik niet om gevraagd had.

De oplossing

Opzegging abonnement per 1 februari 2016. Een opzegtermijn van 1 maand lijkt mijn alleszins redelijk voor een contract, waar geen apparatuur in betrokken is.

4 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste meneer Tijssen,

    Wat vervelend te vernemen dat er zoveel mis is gegaan. Wij gaan het abonnement voor u beëindigen. Uw gewenste datum tot opzeggen kunnen wij ook voor u vervroegen naar 1 januari 2016 als u dat zou willen.

    Wij vernemen graag van u of u het per 1 februari of per 1 januari beëindigd wilt hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Joey
    Webcare CanalDigitaal

  2. Auteur
    TNH
    Datum
    Beste Joey,

    Ik ben blij met deze reactie van Canaldigitaal. Ik zou graag mijn contract beëindigd willen zien per 1 Januari 2016.

    Met vriendelijke groet,

    Henk Tijssen
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste meneer Tijssen,

    Dit gaan we voor u in orde maken.

    Onze excuses voor het misverstand. U ontvangt hier nog een schriftelijke bevestiging van.

    Wij willen u een fijne jaarwisseling toewensen en een voorspoedig 2016.

    Met vriendelijke groet,

    Joey
    Webcare CanalDigitaal
  4. Auteur
    TNH
    Datum
    Ik heb een schriftelijke bevestiging gekregen van Canaldigitaal dat mijn abonnement opgezegd is per 1 Januari 2016. Het bedrijf heeft snel en afdoende gereageerd op mijn klacht.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
TNH
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?