Opgelost door CanalDigitaal: Opzegging bij Canal Digitaal niet geaccepteerd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 86516
Gebruiker
janvanarkel
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb schriftelijk/aangetekend mijn abo opgezegd bij CD, met 1 maand opzegtermijn. Daarbij heb ik ook aangegeven mijn automatische incasso te stoppen. Vervolgens probeert CD alsnog bedragen te incasseren en krijg ik dreigbrieven. Gebeld met CD, maar na lang wachten niet verder gekomen als een tape die zegt dat ik later terug moet bellen gezien de drukte. Toen maar een email gestuurd, waarop het volgende antwoord kwam:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan aan te kunnen tonen dat u heeft opgezegd. Een opzegging is alleen geldig als u een opzegbevestiging ontvangt. Als u deze heeft ontvangen, ontvangen we hier graag een kopie of scan van. Voor nu zal uw abonnement gewoon doorlopen en wordt er van u verwacht dat u aan uw betaalplicht zult voldoen. Mocht u verder nog vragen hebben, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900-9323 (€1,- per gesprek, maandag tot en met zaterdag van 09:00 uur tot 21:00 uur) waar onze medewerkers voor u klaarstaan.

De oplossing

Ik heb alles gedaan om mijn abo op te zeggen. Ik wens dan ook dat CD mijn opzegging accepteert en geen bedragen van mijn rekening probeert af te schrijven.

Er wordt niet eens om een kopie van mijn opzegbrief gevraagd. In plaats daarvan vragen ze om een kopie van hun opzegbevestiging. Dit is toch de omgedraaide wereld?

2 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,We hebben nogmaals uw opzegbrief erbij gezocht van 30-09-2014. Hierin stond niet specifiek aangegeven om welk abonneenummer en smartcardnummer het gaat. Ook geeft u binnen aanzienlijke tijd aan dat u ook de andere smartcard op had willen zeggen.Om bovenstaande redenen hebben wij uw andere abonnement met het Set Top Box-pakket en de jaarlijkse abonnementsgelden van €79,92 alsnog beëindigd. Het in rekening gebrachte bedrag is gecrediteerd.Mocht u alsnog een betalingsherinnering ontvangen, dan kunt u deze als niet verzonden beschouwen.Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    janvanarkel
    Datum
    Bedankt voor het voorstel.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
janvanarkel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen