Klacht CanalDigitaal: Opzegging tv abonnement

Melinda Buwalda

Ik heb vandaag rond 11:00 am (duur) telefonisch contact gehad met canaldigitaal om mijn tv abonnement na een 2 jarig contract stop te zetten. Van een zeer onbeschofte medewerker van hun Klantenservice kreeg ik te horen dat dit niet kon. Dit omdat ik weigerde de reden van opzeggen door te geven en dat ik dus niet in aanmerking kom voor opzeggen met een maand opzegtermijn. Ik werd doorverbonden met een collega die tot zijn spijt moest concluderen dat dit idd zo is omdat mijn zenderpakket een jaar geleden is uitgebreid is met film1 dus is hierdoor ook mijn familiehd pakket na 2 jaar ook stilzwijgend verlengd met 1jaar.Er staat wel duidelijk op de aanbiederssite dat na een contractperiode de opzegtermijn een maand is (dit is juridisch ook vastgesteld).Dit geldt ook voor extra zenderpakketten. Zowel mijn familiepakket als film1 zijn uit contract. Ik heb gebeld om op te zeggen, dat moet voldoende zijn.

Ik wil na 2 jaar contract, die op 28-02- 2014 stilzwijgend is verlengd, beëindiging van contract met 1 maand opzegtermijn.

CanalDigitaal
    Geachte mevrouw Muwalda, U heeft een contract t/m 28-02-2015 omdat u in februari 2013 een nieuw contract bent aangegaan voor 24 maanden. Wij kunnen helaas niet aan uw verzoek voldoen en het abonnement voor deze tijd stopzetten. Indien u hier bezwaar tegen hebt adviseren wij u om dit schriftelijk kenbaar te maken. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal
    Melinda Buwalda
    Ik ben op geen enkele manier (email,schriftelijk,telefonisch) over een verlenging in kennis gesteld. Was ik hiervan op de hoogte dan had ik uiteraard ruim op tijd mijn abonnement stopgezet.Ik heb daarnaast ook de beschikbare algemene voorwaarden op uw site doorgenomen en het enige wat er staat is dat er een opzegtermijn van 1 maand na een contractperiode van 2 jaar bestaat (ik treed in herhaling!).
    CanalDigitaal
    Geachte mevrouw Buwalda (excuses voor de foutieve spelling in eerder bericht),Een abonnement wordt na het verlopen van het contract maandelijks verlengd. Dit is echter niet het geval wanneer er weer een nieuw vast contract wordt aangegaan voor een bepaalde periode. Omdat u aangeeft hier niet van op de hoogte te zijn geweest, adviseren wij u om dit schriftelijk kenbaar te maken. U kunt uw bezwaarschrift sturen naar:CanalDigitaal
    Postbus 444
    1200 JJ
    HilversumBetreffende afdeling zal uw verzoek in behandeling nemen. Het Webcareteam kan helaas geen opzeggingen behandelen. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?