Opgelost door CanalDigitaal: Proberen van het contract af te komen

michelkuijpers

05-09-2013 telefonisch contact opgenomen om contract op te zeggen.
Mevrouw belooft met een opzegtermijn van 1 maand het contract te beëindigen.
Helaas een maand later toch weer het maandbedrag afgeschreven van 19,45 euro.
Dus begin oktober weer bellen.
Medewerker belooft mij om alsnog het contract te beëindigen en het maandbedrag als korting terug te boeken.
Maar het bedrag is niet teruggeboekt en een maand later word weer het maandbedrag afgeschreven.
Dus maar weer contact opnemen begin november, mail word niet op gereageerd.
Deze medewerker kan niet zien in zijn systeem dat ik het contract wil stoppen.
Hij belooft mij dat hij de opnames zal gaan beluisteren van mijn eerdere telefoontjes en dat hij terug zal bellen.
Helaas ben ik nooit terug gebeld en word er begin december weer het maandbedrag afgeschreven.Dus weer bellen.
Tot nu toe heb ik bereikt dat het contract per 1 januari gestopt zou zijn. Maar als ik begin over de afgelopen maanden gooien ze de haak er op!

De maandbedragen terugboeken vanaf eind september, ik heb namelijk 1 maand opzegtermijn. Het eerste telefoontje was heel helder en het contract zou tot eind september lopen, niet tot 1 januari.
En een medewerker spreken die mij normaal te woord kan staan en niet de haak er op gooit! Ik ben altijd rustig gebleven en niemand verkeerd aangesproken.

CanalDigitaal
    Beste,
    U geeft aan graag de abonnementsgelden terug te willen ontvangen vanaf september 2013.
    Wij hebben dit voor u uitgezocht en zijn tot de conclusie gekomen dat u akkoord bent gegaan in oktober met het nog niet laten beeindigen van uw abonnement. U kreeg hierbij vier maanden abonnementsgelden vergoed.
    Hierover heeft u gebeld begin november, omdat dit tegoed nog niet in het systeem stond. Dit zou toen alsnog in orde gemaakt worden.
    Omdat u in december alsnog heeft aangegeven het abonnement te willen laten beeindigen hebben wij dit uit coulance per direct uitgevoerd. De maand december hoeft u daarom niet te voldoen en een bedrag van €19,45 zal terug worden gestort. U kunt dit bedrag binnen 4 tot 6 wekend terugverwachten.
    Door deze actie komt de korting uiteraard te vervallen.Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
    Beste,
    Ten eerste geef ik niet aan dat ik vanaf september mijn geld terug wil, maar vanaf oktober. Ik heb 5 september gebeld omdat ik van mijn contract af wil. Jullie geven aan dat dit met een maand opzegtermijn per oktober beeindigd zal worden. Met daarbij de vraag of ik de card nog door wil verkopen aan iemand. Ik heb aangegeven dat ik dit wel wil proberen. Maar mij is niet verteld dat hier kosten aan zitten als ik er niemand voor kan vinden. Ook niet, dat het contract dan niet beeindigd is.
    CanalDigitaal
    Beste,Wij hebben het gesprek van 03-10-2013 (de eerste opzegging die bij ons bekend is) nageluisterd en hierin is duidelijk vermeld dat u op dat moment het abonnement nog niet zou beeindigen. Hierbij zou u dan vier maanden aan abonnementsgelden niet hoeven te betalen. Hier bent u mee akkoord gegaan.
    U was daardoor wel op de hoogte van het feit dat het abonnement nog niet opgezegd was op dat moment.
    Begin november heeft u reeds weer contact opgenomen met onze klantenservice waarbij is aangegeven dat de korting nog niet verwerkt was. De desbetreffende medewerker heeft dit toen alsnog voor u in orde gemaakt en ook hierbij is het abonnement nog niet opgezegd.
    Op 04-12-2013 heeft u vervolgens aangegeven toch het abonnement op te willen zeggen en op 06-12-2013 heeft één van onze medewerkers de opzegging verwerkt. Hierbij heeft deze persoon echter de hele korting uit het systeem gehaald en geen rekening gehouden met de eerdere maanden die u nog zou ontvangen. Wij hebben nu alsnog de korting voor de maand november in het systeem gezet met een bedrag van €19,45. Het totale tegoed komt hiermee op €38,90.
    We kunnen de maand oktober niet vergoeden omdat u een maand opzegtermijn heeft vanaf 03-10-2013, waarmee de einddatum komt op 03-11-2013.Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
    michelkuijpers
    Ik ga akkoord met het voorstel,al ben ik nog steeds van mening dat ik aan heb gegeven van het contract af te willen. Het was mij niet duidelijk dat het doorverkopen van mijn smartcard (wat een voordeel is voor canaldigitaal) kosten met zich mee brengt. Dit is mij niet duidelijk verteld. Mijn contract loopt dan dus door, totdat iemand mijn smartcard overschrijft op zijn naam. Als ik dit geweten had, had ik dit namelijk nooit aangegeven en de smartcard gelijk in de ton gegooid.