Opgelost door CanalDigitaal: problemen na de update van de philips DSR8121

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 183045
Gebruiker
thewhale
Datum
4 reacties

Details

De klacht

nou er zijn nogal wat bugs te verhelpen als ik het zo leest op div forums
een schrale troost voor mij maar veel irritatie voor ons
bij mij DSR8121 zijn het de navolgende problemen NA DE UPDATE !!

1) af en toe flikkering van het beeld tijdens tv kijken

2) soms hapering van beeld en geluid tijdens een opname die je kijkt

3) geluid gaat uit tijdens het uitzetten van de tv zodra de tv helemaal uit is gaat het geluid weer aan

mijn audio is als volgt verbonden

decoder gaat met hdmi naar de tv
decoder gaat met zijn geluid naar mijn home cinema set via tulpstekkers

VOOR DE UPDATE HAD IK DEZE PROBLEMEN NIET !!!!!
DUS GA NU NIET ZEGGEN CANAL DIGITAAL DAT ER NIETS IS VERANDERD MET DE UPDATE !!





De oplossing

zo snel mogelijk weer normaal werkend apparatuur !!
door middel van een goede update of terugzetting van vorige software

4 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte meneer van der Werf,

    Dit is natuurlijk heel erg vervelend. U kunt via de volgende stappen dit probleem oplossen. Pas op in het menu waar u in terecht komt! Als u niet precies de stappen volgt, kan de ontvanger het niet meer doen. Hier zijn de stappen als volgt.

    1. Ontvanger gewoon uitzetten op standby.
    2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt
    houden tot de ontvanger vanzelf terug aanspringt (ongeveer 15 seconden)
    3. Je krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien
    4. Geef de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat
    scherm bovenaan te zien is)

    5. Selecteer "recovery" en druk op "ok".
    6. Het eerste deel is de "Flash recovery" en druk op "ok", wanneer dit klaar is druk je weer op "ok" om verder te gaan.
    7. Selecteer nu "EEprom Recovery" en druk op "ok". Dit zal iets langer duren en druk wanneer dit klaar is op "ok"


    Hierna kan de exit knop ingedrukt worden, waarna de ontvanger opnieuw zal opstarten om vervolgens in het eerste installatie menu uit te komen.

    Met vriendelijke groet,

    George
    Webcare
  2. Auteur
    thewhale
    Datum
    Heeft niets geholpen
    Dit is samen met eenn collega van klantenservice gedaan

    Zie graag dat mijn ontvanger wordt omgeruild voor dezelfde type of een betere
    Of de vorige versie van de software terug
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer van der Werf,

    U geeft aan dat de door ons aangedragen oplossingen niet tot een positief resultaat hebben geleid met betrekking tot uw decoder. Dit vinden wij uiteraard zeer vervelend

    Gezien uw abonnement en de bruikleen overeenkomst die u bent aangegaan met CanalDigitaal kunnen wij u een nieuwe decoder sturen met opnamefunctie. Dit zal de M7 MP 201 zijn, dit type heeft geen software update nodig gehad.

    Wij sturen u tevens een retourdoos mee voor uw DSR 8121.

    Hopelijk is uw klacht zo naar tevredenheid opgelost.

    Onze excuses voor al het ongemak.

    Met vriendelijke groet
    Marlous
    Webcare CanalDigitaal
  4. Auteur
    thewhale
    Datum
    Fijn dat mijn klacht door canal digitaal serieus is genomen
    Ben heel erg content met de geboden oplossing

Uiteindelijke oplossing

Auteur
thewhale
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy