Klacht CanalDigitaal: Providers TV vormen een kartel : ze verhogen om de beurt hun tarief met 10%.

Klachtnummer
# 403226
Gebruiker
D. Verveer
Datum
2 reacties

Details

De klacht

In februari 2018 wilde ze het abbo verhogen omdat er sportzenders bijkwamen.
Die kijk ik niet. Dus omgezet naar goedkoper abbo.

Nu komen ze met een verhoging van € 2,50 omdat ik nu '30 uur kan opnemen in de cloud' . Ik heb mijn eigen ontvanger waar ik 800 uur mee kan opnemen, dus waarom zou ik € 30 per jaar meer gaan betalen ?

Het antwoord was 'omdat andere providers ook de prijs verhogen' .
Precies daarom heb ik dus ook Digitenne opgezegd : die zeggen hetzelfde !

Kan er een kartelwaakhond eens onderzoek doen naar deze praktijken ; het gaat wel over een verhoging van 10% die men elke twee jaar erdoor wil drukken !

De oplossing

Er wordt een kolder 'verbeteringen' aangeboden. Die moet ik kunnen weigeren.
Geen verhoging anders zeg ik het abbo op.

2 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Verveer,

    Ik kan me voorstellen dat u niet blij met een prijsverhoging.
    Het klopt dat het nu mogelijk is om via de cloud op te nemen.
    Ik kan de prijs van uw abonnement niet omlaag brengen. U betaalt ondanks de verhoging alsnog een stuk minder dan mensen met het reguliere BasisHD-abonnement. Zij betalen vanaf 1 januari namelijk €24,95 per maand.
    Ik hoop dat u ondanks de prijswijziging kan blijven genieten van de kanalen bij Canal Digitaal.

    Met vriendelijke groet,

    Paul
    Webcareteam Canal Digitaal
  2. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Verveer,

    Mijn reactie heb ik geplaatst onder het laatst verstuurde bericht.
    Ik hoop dat ik daarmee voldoende op je bericht ben ingegaan.

    Ik zie graag je reactie tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Rens
    Webcareteam Canal Digitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen