Klacht CanalDigitaal: Slecht werkende decoder Canaldigitaal

Rob Innemee

Wij hebben sinds maart 2012 schotelontvangst via Canaldigitaal (drie-in-een pakket). Internet en telefoon werken naar behoren. De meegeleverde decoder is echter een drama (bruikleen). Inmiddels hebben wij ons vierde apparaat (omruilsysteem). Klachten zijn: spontaan herstarten (INIT - dit kost tijd en de programmagegevens zijn verloren); Zwakke geluidsontvangst en regelmatig wegvallen geluid (M7); vastlopende opnames (allen te herstellen met stroom er af en stroom er weer op). Canaldigitaal is slecht en moeizaam te bereiken. De afgelopen twee jaar heb ik regelmatig gebeld. Dan moet je eerst door een aantal vreemde menu's, die niet goed werken. De kosten van bellen zijn hoog. Per e-mail (via de site) heb ik ook gedaan, maar daar wordt traag op gereageerd. Ongeveer vijf weken geleden heb ik in een brief bovenstaande klachten gemeld bij Canaldigitaal. Tot op heden heb ik geen reactie gehad!

Graag compensatie voor de twee jaar dat ik niet goed TV kon kijken en de drie keer dat ik thuis moest zijn voor de omruil.
Graag een nieuw apparaat (nieuw model - niet de twee bestaande, want die werken niet goed).

Geachte heer Innemee,
    Zoals u zegt helpt het om de ontvanger een harde reset te geven (stroom eraf). Dit is een tijdelijke oplossing. Helaas wachten wij nog op een permanente oplossing.
    CanalDigitaal en haar partners zijn in onderzoek wat deze storing(en) veroorzaken en hoe dit te herstellen is. Onlangs heeft u een abonnementwijziging door laten voeren waar u 5 maanden gratis televisie bij hebt gekregen. Een andere vorm van compensatie kunnen wij u op dit moment niet bieden, maar wanneer duidelijk wordt hoe wij te werk kunnen gaan met deze storing(en) zal hier nogmaals naar worden gekeken. Onze oprechte excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Webcare CanalDigitaal
    Rob Innemee
    Een paar zaken kloppen niet helemaal: de harde reset is noodzakelijk om de vastgelopen recorder weer te kunnen gebruiken. Dat is geen (ver)helpen, want de recorder behoort niet vast te lopen.
    De vijf maanden gratis televisie (alles? Ik dacht alleen het extra abonnement) is 'n sigaar uit eigen doos: Iedereen krijgt 3 maanden; ik heb er 2 maanden bijgekregen omdat Canaldigitaal op mijn brief over het abonnement NIET had gereageerd. Dat heeft niets met de klacht over de decoder te maken.
    Beste,
    U geeft aan dat een harde reset niet klopt als oplossen voor uw problemen.
    Zoals wij al aangaven is dit een eventuele tijdelijke oplossing omdat wij nog wachten op een permanente oplossing.
    Wat betreft de compensatie, wij hebben dit nogmaals voor u bekeken maar kunnen u geen andere coulance bieden.
    Excuses voor het ongemak,
    Webcare Team CanalDigitaal
    Rob Innemee
    Ik heb sterk het gevoel dat ik met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Er wordt op geen enkele manier in gegaan op mijn klachten. U wil geen compensatie geven. u bent wel blij dat ik nog steeds klant ben, maar het allerbelangrijkste: u schrijft 'het is wachten op een permanente oplossing' zonder enige indicatie van de termijn te geven. Graag een concrete reactie op de oplossingstermijn!
    Beste,
    Vervelend dat u dit gevoel krijgt, echter omdat dit een technisch probleem is kunnen wij u helaas geen termijn geven.
    Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.
    Webcare Team CanalDigitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?