Klacht CanalDigitaal: spookafschrijving, aanmelden lukt niet, geen reactie op mail

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 46588
Gebruiker
schotel richter
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Vorig jaar kon ik sommige TV zenders niet meer ontvangen.
Blijkt dat CD de indeling van zenders per satelliet heeft veranderd.
Ik moest mijn sat.ontv. vervangen door een nieuwe.
Na het installeren van een andere LNB en ontvanger nog minder beeld.
CD gebeld, die vertelde dat mijn smartcard te oud was, deze kon ik voor €15,00 vervangen, mijn abonnement zou niet gewijzigd worden.
Na activeren van de nieuwe card had ik na 24 uur beeld.
Opeens was €26,17 van mijn bankrekening afgeschreven.
Meteen gekeken of ik me kon aanmelden voor “mijn CD” zodat ik (mogelijk) daar de rekeningspecificatie zou kunnen zien.
Na enkele dagen nog steeds geen gebruikersnaam en inlogcode.
Geprobeerd me opnieuw aan te melden, maar ik kreeg de melding dat bij dit email adres al een inschrijving was gedaan.
Melding gedaan van een spookafschrijving.
Melding gemaakt dat ik nog steeds geen gebruikersnaam en inlogcode heb ontvangen na aanmelding.
Na nog wat mails blijft CD maar zwijgen.

De oplossing

Duidelijkheid in afschrijving en aanmeldgegevens.

8 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    U geeft aan dat er een bedrag is geincasseerd van €26,17.
    Uw abonnement is echter niet aangepast.
    Omdat u met het sturen van de nieuwe smartcard een nieuw contract van 12 maanden bent aangegaan, is de reeds geincasseerde jaarbedrag op 28-10-2013 gecrediteerd van 01-12-2013 tot en met 31-10-2014.
    Dit komt neer op een bedrag van €68,75.
    Dit tegoed is vervolgens verrekend met de eenmalige kosten van €15,- voor de smartcard. Ook hebben wij de nieuwe abonnementsgelden voor de periode van 01-12-2013 tot en met 30-11-2014 in rekening gebracht met een bedrag van €79,92. Dit is ook met het tegoed verrekend, echter stond er nog een bedrag open van €26,17.
    Om die reden hebben wij dit bedrag geincasseerd op 24-12-2013.
    Excuses voor deze onduidelijkheid.Ook geeft u aan niet meer in te kunnen loggen op mijnCanalDigitaal.
    Kunt u onderstaand stappenplan volgen?
    1: bezoek de inlogpagina van CD
    2.Heeft u geen toegang meer tot uw e-mailadres? Klik hier
    3. Daar vult u uw email, klantnummer & postcode in.Hierna zal u een email met een link ontvangen waar u uw wachtwoord kunt wijzigen.
    Graag horen wij of dit uw probleem heeft verholpen.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    schotel richter
    Datum
    Beste,
    opvallend is dat,nu mijn probleem aan de grote klok hangt,U wel na 2 werkdagen kan reageren.
    Uw manier van een rekening opmaken is niet de meest voor de hand liggende.
    Dat als je je wilt aanmelden op “mijn CD” je moet doen alsof je je wachtwoord kwijt bent is ook niet logisch.
    Ik vind het onbeleefd dat U meteen maar van de gelegenheid gebruik maakt om een tariefsverhoging van 6,5% door te voeren,11 maanden voordat mijn eerder gesloten contract afloopt.
    Groet van ontevreden klant
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    U geeft aan het opvallend te vinden dat u nu wel antwoord ontvangt na 2 werkdagen. Wij zijn het webcare team en daarmee een ander team de de reguliere klantenservice. Als u via daar een bericht stuurt dan kunnen wij niks zeggen over de responstijd. Excuses hiervoor.
    De verhoging in abonnementsgeld is helaas niet bij u doorgekomen. Om die reden zullen wij eenmalig een korting doen toekomen van 5 euro.
    Hiermee compenseren wij eenmalig de extra abonnementsgelden.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal.
  4. Auteur
    schotel richter
    Datum
    Geacht w team.
    Ik ben er van uit gegaan dat U één en hetzelfde bedrijf bent nl CD.
    Ik heb tot op heden van de andere klantenservice niets vernomen, alleen een verzoek tot beoordeling van de klachtafhandeling. (daar zijn ze wel erg snel mee).
    Als ik het niet hier op het net had gepost, zat ik me nu nog te ergeren: Schande!
    Jullie in elk geval bedankt voor de keurige afhandeling.
    Als nu ook het bedrag nog op mijn rekening komt, kan ik deze klacht als afgehandeld melden.
    Vriendelijke groet
  5. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,
    Fijn om te horen dat u met de afhandeling van het webcare team in elk geval tevreden bent.
    Normaliter word deze korting verrekend met de komende abonnementsgelden, echter omdat u dan deze pas in december 2014 zou ontvangen hebben wij doorgegeven aan de financiele afdeling dat zij het terug zullen storten.
    Wij willen u daarom verzoeken om uw geduld.
    Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  6. Auteur
    schotel richter
    Datum
    Geachte CD
    "" doorgegeven aan de financiele afdeling dat zij het terug zullen storten.""Heeft u enig idee waarom dit al weer zo lang moet duren?
    Groet van een wachtende klant , die deze zaak daarom nog steeds niet kan melden als afgehandeld.
  7. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer Heijningen,Wij hebben terugkoppeling ontvangen van onze financiële afdeling. Het verzoek tot terugstorting van de €5,00 korting is afgewezen. Helaas is het niet mogelijk om dit aan u uit te keren, daar het om een tegoed bedrag gaat wat op uw betalingsaccount wordt gezet.
    Bij de eerstvolgende afschrijving zal €5,00 in mindering worden gebracht op uw abonnementsgelden.
    Wij hopen u bij dezen voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
    Webcare CanalDigitaal
  8. Auteur
    schotel richter
    Datum
    Beste,
    we leven in 2014 en jullie vinden dat het niet mogelijk is. . . . . . Haha, een politiek correct antwoord om te vertellen dat jullie het niet willen.
    Wat een onzin, maar ik zal het aan het einde van het jaar wel ontdekken of jullie deze toezegging nakomen.
    Al met al toch hartelijk dank voor het oplossen van een door jullie gecreëerd probleem.
    vriendelijke groet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
schotel richter
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry