Opgelost door CanalDigitaal: Starre klantonvriendelijke behandeling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 48160
Gebruiker
Beulink
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Vandaag heb ik via de klantenservice geprobeerd mijn abonnement per 1 maart 2014 om te zetten van HD basis naar een recreatiepakket. Ik wil deze wijziging omdat ik ga verhuizen naar een adres waar het onmogelijk is om televisie te ontvangen via de satelliet. Het betreft een (huur) appartement aan de noord/oost kant op de 2e verdieping van een complex van 4 verdiepingen.
Dit was volgens CanalDigitaal niet mogelijk omdat ik een abonnement heb voor 12 maanden dat pas kan eindigen in september 2014. Tot die tijd moet ik gewoon betalen. Ik ben al jaren klant van Canal Digitaal en heb in september 2013 mijn abonnement omgezet naar HD familie maar heb toen geen nieuwe apparatuur of kortingen op het abonnement gekregen. Ik vind het buitengewoon onredelijk dat ik aan een dienst vastzit terwijl ik die niet kan gebruiken. Een schandelijke, klantonvriendelijk opstelling van CanalDigitaal. Er wordt zelfs met een incassobureau gedreigd als ik niet betaal.

Gewenste oplossing

Omzetten naar recreatie zoals gevraagd.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Beste,Het spijt ons dat u graag op wilt zeggen omdat u geen beeld kunt ontvangen op uw nieuwe adres.
    Omdat u een contract heeft afgesloten met als einddatum 30-09-2014 dient deze wel gehanteerd te worden.
    Echter, als u hier niet mee eens bent dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0900-9323 (15 ct per minuut). Zij kunnen u dan een monteur doen toekomen op het nieuwe adres. Als deze vaststeld dat er inderdaad geen ontvangst mogelijk is dan kan het abonnement eerder beeindigd worden.
    Als de monteur constateert dat er wel beeldontvangst mogelijk is dan zal het contract op de reguliere wijze worden gecontinueerd en tevens vragen wij dan eenmalige kosten voor het toezenden van de monteur.
    Onze telefonische klantenservice kan u hier meer informatie over geven. U heeft deze klacht tevens op klacht.nl geplaatst en zullen via die weg de klacht verder behandelen om onduidelijkheden te voorkomen.
    Om die reden sluiten we de klacht op klachtenkompas af. Wij hopen u zo voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team CanalDigitaal
  2. Auteur
    Beulink
    Datum
    Verdere afhandeling zoals voorgesteld

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen