Klacht CanalDigitaal: Stuur nu die ontbrekende bouten eens op.

sad Niet opgelost
H. Bouman

We hadden een recreatiepakket besteld om op de camping tv te kunnen kijken. Daar kwam het pakket, het rammelde behoorlijk. Het was een grote doos waar alles gewoon in gegooid was. Geen enkel stukje verpakkingsmateriaal. Het was een bouwpakket dus alles volgens de handleiding in elkaar gezet. Nu bleek geen enkele bijgevoegde handleiding bij onze set te passen. Ik moest die maar downloaden, nou geen enkele gedownloade handleiding paste bij de onderdelen welke wij hadden ontvangen. Maar goed ik ben technisch genoeg om de boel toch in elkaar te zetten. Maar toen bleken de 4 stuks M4 rvs bouten te ontbreken waarmee je de schotel op de lnb stang monteert. Helaas de bouwmarkt had ze niet dus Canaldigitaal maar eens gebeld. Eerste antwoord, u bent geen klant bij ons, nou wel dus bleek later natuurlijk. Na een hele boel vragen kwam pas de vraag, wat is het probleem. Uitgelegd van de 4 boutjes. Paar dagen later kregen we een groot pakket met bouten en pluggen voor muurbevestiging. Maar ik had toch gezegd dat het een recreatieset was. Maar weer gebeld en uitgelegd dat het een recreatieset was en wij geen muurbeugel hadden maar dat de 4 boutjes ontbraken om de lnb stang mee te monteren op de schotel. Paar dagen later weer een groot pakket, jawel hoor, weer een muurbevestiging. Om gek van te worden. Weer gebeld en uitgelegd, nu zouden ze de hele lnb stang opsturen compleet met boutjes. Die moeten we nog krijgen hoor. Maar nu gaan we morgen op vakantie dus nu valt er niets meer te organiseren. Maar goed bellen heeft ook geen zin want het lost blijkbaar niets op. Ik heb om de schotel op vakantie toch te kunnen gebruiken zelf M4 boutjes gekocht. Deze zijn alleen niet van roestvrijstaal (rvs) dus krijgen we roest sporen op de schotel. Op vakantie gaan we maar eens wat bouwmarkten af voor de juiste. Wat is er nu zo moeilijk om 4 stuks roestvrijstalen M4 boutjes op te sturen. Dit past in een envelop en kan zo op de bus. Binnen 48 uur is dit op te lossen. Wij zijn nu al 2 weken bezig om ze te krijgen. Maar we hebben nu wel 2 sets dikke muurbouten en pluggen, altijd handig natuurlijk.

Natuurlijk had ik dit probleem uiteindelijk best zelf kunnen oplossen maar het gaat mij er om hoe ze een kwetsbare schotel verpakken, met de verkeerde handleidingen, en met ontbrekende boutjes.

4 roestvrijstalen M4 boutjes met moeren in een envelop doen en opsturen, hoe moeilijk is dat. Alleen omdat ze zo dom zijn bij Canaaldigitaal gaan wij ze niet meer op tijd ontvangen want morgen vertrekken wij, maar goed dan hebben we ze voor de volgende keer. Gisteren of vandaag zou de nieuwe beugel komen maar bij Track&Trace staat nog niets, waarom moet dat telkens zo lang duren.

CanalDigitaal
    Geachte heer Bouman,

Wij begrijpen dat dit een vervelende situatie voor u is. Dit logistieke probleem is inmiddels opgelost. Er ging iets mis met de bestellingen.

U krijgt van ons nog de hele maand mei extra zenders gratis erbij in uw pakket.
    Onze excuses voor het ongemak.

H. Bouman
Het extra zenderaanbod is natuurlijk een aardig gebaar maar de belofte dat onze schotel compleet zou worden gemaakt is hiermee niet nagekomen. We staan nu op een camping en zien nu duidelijk dat de andere canaaldigitaal schotels niet zijn geschroefd maar met popnagels vastzitten. Ze hebben ons dus maar wat gestuurd wat niet afgemonteerd was. Ik ga hier wel naar de bouwmarkt en ga daar een popnageltang zoeken. Dan bevestig ik de schotel zoals hier bij de buren op de camping. Ik wil niet flauw doen dus laten we het hier maar bij en los het zelf op.

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?