Klacht CanalDigitaal: terugsturen defecte DSR 8141 zelf betalen

anoniem2015

Wij hebben al meer dat twee jaar een abonnement op het entertainment pakket, waarbij je een DSR 8141 in bruikleen krijgt. Dit apparaat heeft al ontzettend veel kuren gehad. Live tv pauzeren lukt al een hele tijd niet meer, opnemen gebeurt regelmatig maar voor een minuut, natuurlijk net bij een serie die ik volg. We hebben het maanden zo gelaten, maar nu ben ik er toch echt klaar mee. Daarom heb ik de klantenservice gebeld. Ze konden eerst helemaal niet zien dat ik een abonnement had op het entertainmentpakket...erg raar. Ik heb mijn klachten over het apparaat gemeld en ze zouden een retourformulier sturen. Tot zover netjes opgelost. Totdat de brief in huis kwam en er geen antwoordnummer op de brief stond! Ik heb via de mail een klacht gestuurd dat ik niet van plan ben om de verzendkosten te betalen omdat ik een duur abonnement betaal en het apparaat in bruikleen heb. Ik kreeg echter een mail terug dat ik toch echt zelf de verzendkosten moet betalen!

Dat ik mijn ontvanger naar een antwoordnummer op kan sturen en een nieuw goedwerkend apparaat terug ontvang. Helaas al vele klachten over dit apparaat, Canal Digitaal doet er echter niks mee, ze blijven deze in het assortiment houden.

Mochten we hier niet uit komen dan ben ik zeker van plan om mijn abonnement te beeindigen!

Geachte mevrouw Luymes,

Op dit moment zijn wij bezig met een extra check aangaande klachten die nog niet afgesloten waren. Ook uw klacht heb ik nogmaals bekeken.

Allereerst onze welgemeende excuses voor onze late reactie op uw klacht op dit medium.

Ik neem uw klacht persoonlijk in behandeling en zal hier binnen 24 uur inhoudelijk op ingaan.

Geachte mevrouw Luymes,

In navolging op het vorige bericht zou ik graag telefonisch contact met u op willen nemen, aangaande de werking van de DSR 7141. Ik hoor graag van u, wanneer u bereikbaar bent op de locatie waar u de satellietontvanger gebruikt.

Daarnaast heb ik voor u de procedure dusdanig aangepast, wanneer de satellietontvanger geretourneerd dient te worden. Wij hebben voor u een antwoordnummer waar u het apparaat naar toe kan sturen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. In afwachting op uw antwoord, verblijf ik.

Beste Alexander,

Fijn dat ik nog een reactie heb mogen ontvangen.
    Als het goed is heeft u uit mijn gegevens mijn mobiele telefoonnummer. Ik ben vrijdag avond bereikbaar en zaterdagmiddag. Graag hoor ik van u, omdat ik het probleem met mijn ontvanger al aan een collega heb uitgelegd en ik de ontvanger kon retourneren.
    Bedankt voor uw reactie.

Wij zien in ons systeem ook de notities van het telefonisch contact. Mocht het advies niet werken willen we u verzoeken het toegestuurd retourformulier (referentie LO01) te negeren. Wij zullen, indien nodig, eerst een vervangende ontvanger toesturen en pas na ontvangst hoeft u de oude te retourneren.

Mocht een omruil van het apparaat nodig blijken, dan mag de retourzending via het antwoordnummer 10040, 3440TB Woerden. Wacht alstublieft wel op het retourformulier dat bij de nieuwe ontvanger geleverd wordt en volg de instructies die daarop vermeld zijn. Pas alleen het adres aan naar bovenstaande gegevens.

Wij wachten op uw bevindingen naar aanleiding van het telefonisch advies.
    anoniem2015
    hallo. Fijn dat het telefonisch gesprek in het systeem terug te vinden is. Ik weet echter niet welk advies u bedoeld. Ik heb mijn klacht gemeld en daarop kon ik de decoder terugsturen.
    Graag ontvang ik een nieuw exemplaar zodat ik deze retour kan sturen.

met vr.gr.
    Ilona
    Geachte mevrouw Luymes,

Wij hebben u de nieuwe satellietontvanger opgestuurd. U kunt deze binnen 5 werkdagen verwachten. Het retourformulier zit bijgevoegd aan de nieuwe ontvanger, die u kunt gebruiken om de oude ontvanger te retourneren.

Mocht u hulp nodig hebben bij het installeren, kunt u uiteraard contact met onze klantenservice opnemen.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

anoniem2015
    Het voorstel is prima, alleen heb ik helaas nog steeds geen decoder mogen ontvangen...
    Geachte mevrouw Luymes,

Juist gezien de voorgeschiedenis, zouden we graag telefonisch met u in contact treden.

We vernemen graag per ommegaande of u dit een goed idee vindt en wanneer u over het algemeen goed bereikbaar bent.

We willen graag voor een passende oplossing zorgen, en bespreken dit liever direct.

In afwachting van uw reactie, met vriendelijke groet,

Teun
    anoniem2015
    De oplossing was al gegeven door Alexander. De nieuwe decoder zou twee weken geleden zijn opgestuurd. Waar is deze dan gebleven?

U mag mij telefonisch benaderen, probeert u maar te bellen, we zijn voornamelijk in de avonduren bereikbaar.
    CanalDigitaal
    Vanavond heb ik u gebeld, gebleken is dat er toch een PVR opgestuurd kon worden, ondanks een eerder gecommuniceerd tekort.

We hebben afgesproken dat u een dezer dagen de nieuwe PVR test op werking en hierna het voorgaande model retourneert.

Geeft u in een reactie aan of we u nog ergens in kunnen ondersteunen, of dat de kwestie als afgehandeld aangemerkt mag worden.

In ieder geval wil ik u ontzettend bedanken voor uw geduld in de kwestie.

Teun
    Webcare CanalDigitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?