Opgelost door CanalDigitaal: TV beeld bevriest enkele malen per dag

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 196863
Gebruiker
Raymond
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Na de software update van circa 3 maanden geleden bevriest het beeld nog steeds enkele keren per dag. Het opnemen van bv nachtfilms is niet meer mogelijk. De door CanalDigitaal voorgestelde oplossingen (terugzetten naar fabrieksinstellingen en A/V instellingen op HD formaat-automatisch) zijn uitgevoerd maar geven geen enkel resultaat.

De oplossing

Herstel van de software zodat het beeld niet meer bevriest of een financiële tegemoetkoming voor de aanschaf van een nieuwe ontvanger.

4 reacties

  1. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer Grafing,

    Hartelijk dank voor het kenbaar maken van uw klacht. Spijtig dat de eerder geboden oplossing niet het gewenste resultaat hebben gegeven. Om het probleem beter te kunnen begrijpen willen we je graag vragen om aanvullende informatie. Hiervoor hebben wij een paar vragen opgesteld:

    - Is de nieuwe software handmatig ingeladen of automatisch?
    - Wordt er gebruik gemaakt van teletekst/ondertitels?
    - Is de ontvanger aangesloten met HDMI of SCART?
    - Bij welke zender(s) gebeurt dit?
    - Hoe lang worden de zenders gemiddeld bekeken vóór het bevriezen van het beeld?

    Op basis van bovenstaande vragen hopen wij dichter tot de oplossing van het probleem te komen.

    Wij danken u bij voorbaat voor het beantwoorden van deze vragen.

    Met vriendelijke groet,

    Bastiaan Vermeijden
    Klantenservice CanalDigitaal
  2. Auteur
    Raymond
    Datum
    Antwoorden op uw vragen:
    - Is de nieuwe software handmatig ingeladen of automatisch? Automatisch
    - Wordt er gebruik gemaakt van teletekst/ondertitels? Neen
    - Is de ontvanger aangesloten met HDMI of SCART? HDMI
    - Bij welke zender(s) gebeurt dit? Geen specifieke zender aan te wijzen
    - Hoe lang worden de zenders gemiddeld bekeken vóór het bevriezen van het beeld? Vanaf een half uur tot soms 2 uur
  3. Auteur
    CanalDigitaal
    Datum
    Geachte heer Grafing,

    Wij zijn blij dat wij na aanleiding van het telefonische contact een passende oplossing hebben kunnen vinden voor het probleem. Wij zullen u nog een mail sturen ter bevestiging van de afspraken die wij telefonisch gemaakt hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Adrian
    Klantenservice CanalDigitaal
  4. Auteur
    Raymond
    Datum
    De klantenservice van CanalDigitaal heeft snel voor een oplossing gezorgd

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Raymond
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen