Klacht CanalDigitaal: Verplichte software update decoder Philips DSR 8121

CM

Na de door CD geleverde software update van de software op de decoder Philips DSR 8121, werkt de decoder niet meer naar behoren. Beeld verdwijnt na aantal seconden en komt dan weer terug na aantal seconden. Dit blijft doorgaan.

Dat de klacht verholpen wordt. Desnoods terugplaatsen van de oude software. Voor de update werkte alles naar genoegen. Als dat niet kan wil ik een voorstel van CD, zodat ik normaal weer TV kan kijken.

Geachte heer Medema,

Onze technische dienst in op dit moment bezig met een onderzoek, waar dit probleem vandaan komt. Graag ontvangen wij van u de volgende informatie.

•Welk merk en type televisie gebruikt u?
    •Gebruikt u een HDMI of SCART kabel?
    •Op welke kanalen doen deze problemen zich voor?
    •Maakt u gebruik van hardware-oplossingen zoals SmartWi of Clone+?

Onze excuses voor het ongemak.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Joey
    CM

•Welk merk en type televisie gebruikt u?
    Samsung led TV (Smart)
    •Gebruikt u een HDMI of SCART kabel?
    HDMI
    •Op welke kanalen doen deze problemen zich voor?
    Alle
    •Maakt u gebruik van hardware-oplossingen zoals SmartWi of Clone+?
    Neen

Met vriendelijke groet

Geachte meneer Medema,

Dit is natuurlijk heel erg vervelend. U kunt via de volgende stappen dit probleem oplossen. Pas op in het menu waar u in terecht komt! Als u niet precies de stappen volgt, kan de ontvanger het niet meer doen. Hier zijn de stappen als volgt.

1. Ontvanger gewoon uitzetten op standby.
    2. De groene knop op de afstandsbediening indrukken en ingedrukt
    houden tot de ontvanger vanzelf terug aanspringt (ongeveer 15 seconden)
    3. Je krijgt nu direct het inlogscherm van het geheime menu te zien
    4. Geef de code "756839hhmm" (hhmm is de tijdsaanduiding die in dat
    scherm bovenaan te zien is)

5. Selecteer "recovery" en druk op "ok".
    6. Het eerste deel is de "Flash recovery" en druk op "ok", wanneer dit klaar is druk je weer op "ok" om verder te gaan.
    7. Selecteer nu "EEprom Recovery" en druk op "ok". Dit zal iets langer duren en druk wanneer dit klaar is op "ok"

Hierna kan de exit knop ingedrukt worden, waarna de ontvanger opnieuw zal opstarten om vervolgens in het eerste installatie menu uit te komen.

George
    Webcare

Bij stap 7. Selecteer nu "EEprom Recovery" en OK komt het signaal
    Failure
    Your request cannot be prcessed.
    Please try again
    Dit heb ik een aantal keren gedaan, zonder ver resultaat en steeds dezelfde melding op hetzelfde punt.

Inderdaad heel vervelend mede omdat ik nu al sinds vorige week donderdag bezig ben met dit probleem opgelost te krijgen. Tot nu toe dus zonder resultaat.

mvrgr
    Geachte heer Medema,

Als deze melding gegeven wordt. Dan is het signaal niet voldoende om deze reset uit te voeren. Er moet volledig signaal zijn van de astra 1 en 3. Alleen dan kan deze reset goed worden uitgevoerd.

George
    Webcare
    A. Het Canal Digitaal protocol geeft zelf aan de ontvangst GOED is
    B. Ik heb nog nooit VOLLEDIG signaal (nodig) gehad. Prima ontvangst voordat de update plaatsvindt en daarna gaat het fout.
    Geachte heer Medema,

U geeft aan dat u vastloopt in deze procedure bij de 'EEprom Recovery'.
    Het is gebleken dat dit geen verregaande gevolgen heeft voor het proces van het 'Hidden Menu' waar u in zit.
    We willen u adviseren om na deze foutmelding gewoon door te gaan met de volgende opties:
    8. - Selecteer "Appstore Recovery " en volg de aanwijzingen op het scherm;
    9. - Selecteer "Force Nagraguide Download" en volg de aanwijzingen op het scherm;

Na optie 9 zal de ontvanger zich opnieuw opstarten en in de eerste installatie terecht komen.
    Als u deze stappen volgt, mag u hierna weer beeld verwachten.

CM
    Ik heb uw laatste instructies uitgevoerd. Echter zonder het gewenste resultaat. Inmiddels hebben we de TV (Samsung Smart TV van nog geen half jaar oud) laten testen op een normale ontvangst (dus geen Canal Digitaal). Het signaal is uitstekend evenals het beeld. Het ligt dus ook niet aan de TV. Het hele verhaal concentreert zich op de decoder met de door u gewijzigde software. De zet is dus weer aan u.
    Geachte heer Medema,

U geeft aan dat de gegeven oplossing ook geen effect heeft gehad op de problemen. Dit is natuurlijk vervelend. Wij willen u adviseren de Anynet+ instelling in het menu van de televisie uit te zetten. Mogelijk zal dit de oplossing kunnen zijn voor het probleem dat het beeld steeds weg valt.

Ook is het verstandig om te controleren of u naast de HDMI en Coax kabels een andere signaal kabel heeft aangesloten. Dit kan na de update ook voor problemen zorgen.

Adrian
    CM
    Mijn TV is een Samsung Smart TV van nog geen 0 ,5 jr oud. Ik heb geen idee wat u bedoelt met Anynet + instelling. Mijn opstelling bestaat uit: De Samsung TV, een Sony DVD-speler/recorder, een Windows computer waarmee via WiFi muziek wordt gedeeld en dat is het. De tweede HDMI koppeling is die met de Son DVD-speler. Uitwisseling van die HDMI- koppelingen biedt geen oplossing. Overigens lijkt het dat, als de TV een paar uur van te voor wordt aangezet, ´s avonds de storing minder is.
    Geachte heer Medema,

Met de Anynet+ functie kunt u met de afstandsbediening van de Samsung tv alle aangesloten Samsung apparaten bedienen. Dit kunt u uitzetten in het menu van de televisie.
    Wij vernemen graag of het lukt dit uit te zetten.

Paul
    CM
    Ik heb Anynet gevonden en uitgezet. De draadloos aangesloten devices zijn ook afgesloten van het netwerk.
    CM
    Zoal eerder vermeld Anynet uitgezet, zonder positief resultaat. Storing is er nog steeds.
    Geachte heer Medema,

Ik wil u hartelijk danken voor het reeds opgebrachte geduld in een situatie die zich niet snel laat oplossen.
    De software update van uw ontvanger heeft het een en ander teweeg gebracht en onze mogelijke probleemoplossingen lijken geen resultaat te bieden.

Op dit moment wordt de eerstvolgende 'update', waarmee dergelijke problematiek wordt aangepakt, aangeboden in november 2016.
    Tot die tijd zullen wij, oplossingsgericht gedacht, geen optie hebben om uw huidige ontvanger weer tot leven te wekken.
    Zo is het terugzetten van de oude software ook geen mogelijkheid.

Wel kunnen we u een nieuwe M7 MZ-101 ontvanger, met ingebouwde smartcard, toesturen voor een eenmalig bedrag van € 68,95.
    Hiermee zult u beslist geen dergelijke problemen ervaren.
    Het is niet mogelijk om u een gratis ontvanger te leveren, anders had ik die optie direct aangeboden.

Ik wil me openlijk excuseren voor het feit dat u al dusdanige tijd bezig bent met het verkrijgen van een passend antwoord.
    Bovenstaand heb ik u, recht door zee, voorzien van de mogelijkheden die er zijn.

Ik hoop spoedig van u te zullen horen,

Geachte heer Alexander,

Kan ik met deze decoder ook programma´s opnemen en/of tijdelijk stilzetten. Functies die ik nu heb en vaak gebruik. Als dat zo is maak ik gebruik van uw aanbod. Als u de decoder dan deze week nog opstuurt naar het in NL gebruikte adres, dan kan het de volgende week meegenomen worden naar mijn "kijk"adres in Spanje. U kunt het natuurlijk ook direct naar mijn Spaanse adres sturen. Laat u dat allemaal nog even weten?

Geachte heer Medema,

Met de M7 MZ-101 bestaat de mogelijkheid om live te kunnen pauzeren.
    Opnemen is een functie die louter is toebedeeld aan zijn grotere broertje; de MP-201. Deze recorder kunnen wij u niet tegen actieprijzen leveren, waardoor u al snel tegen een prijskaartje van € 299,- zult aankijken.

Voor het opnemen hebben wij wel een M7 SAT-801 ontvanger, die we eveneens tegen een bedrag van € 68,95 kunnen leveren.
    Hierbij dient u echter te weten dat deze functie alleen mogelijk is, wanneer u extern een USB kabel aansluit op het apparaat.
    Tevens is het alleen mogelijk om op te nemen van het kanaal waar u naar kijkt, waardoor de opnamefunctie zeker niet uitgebreid is.

De functies waar u waarde aan hecht, worden dus eigenlijk gesplitst in deze twee afzonderlijke ontvangers.
    Een decoder die aan beide voorwaarden voldoet, schiet flink de lucht in qua prijs.

Heeft u desalniettemin interesse in een van beide apparaten?
    Uiteraard kunt u zichzelf rustig inlezen en op een gewenst moment reageren.
    Mocht ik andere zaken voor u kunnen ophelderen, verneem ik het uiteraard ook graag.

CM
    Dit aanbod, wat in wezen geen aanbod is in de sfeer van een geste van uw kant in het verlengde van uw antwoord "Ik wil me openlijk excuseren etc. ". Dit is als het negeren van uw eigen excuus door het plegen van een gewone ordinaire verkoopactie. U maakt dus nu min of meer misbruik van de situatie. Bovendien bewijst u hiermee geen meerwaaarde te bieden als Servicecentrum. Uw adviezen ben ik zonder enige op Internet ook op Internet tegen gekomen. Ik beschouw de klacht als niet afgesloten.
    Geachte heer Medema,

Uw reactie is begrijpelijk, laat ik dat voorop stellen.
    Echter wil ik u duidelijk kenbaar maken dat ik me wel degelijk excuseer voor de ontstane situatie, maar hierbij zijn er vastgestelde protocollen opgemaakt, die niet mogen worden overschreden.

Dit mondt uit in de aanbiedingen, die ik u in eerdere berichtgeving heb gedaan.
    Hierbij staat het als een paal boven water dat ik kan inzien dat dit overkomt als 'verkoopactie', echter is het simpelweg de meest constructieve manier om uw situatie op te lossen.

Hierbij probeer ik geenszins misbruik te maken van de situatie, maar u louter inzichtelijk te maken wat de mogelijkheden van CanalDigitaal zijn.
    Recht toe, recht aan.
    Dat u hierbij in het volledige recht staat om hier niet op in te gaan is een 'understatement'.

Er wordt momenteel hard gewerkt aan een oplossing voor de ontstane problemen, maar aangezien ik hierin geen doorbraak verwacht binnen de komende maand, is het voor u niet wenselijk om zo lang zonder televisie te zitten.

Uit dat oogpunt, bied ik u een ontvanger aan, tegen gereduceerde tarieven.
    Dat is momenteel de enige oplossing die er in bijdraagt dat u snel weer uit de brand geholpen bent.

Excuses voor het ongemak,

CM
    U stelt een oplossing te bieden voor het probleem. U biedt echter een deel oplossing aan en laat mij daar ook nog voor betalen. U zou hebben kunnen overwegen om een volledige oplossing in een leenoptie aan te bieden. Dan biedt u meerwaarde, een passende oplossing en gaan wij beiden met vertrouwen de toekomst tegemoet. Als u dan de oplossing in november biedt, stel ik u het geleende materiaal weer ter beschikking en gaan we vrolijk verder ieder zijns weg. mvrgr
    Geachte heer Medema,

U geeft aan dat u niet akkoord gaat met een aanbieding voor een ontvanger voor een gereduceerde prijs. Het leveren van een ontvanger in een leenconstructie behoort bij uw abonnement niet tot de mogelijkheden.

Als uw televisie een DVB S2 tuner bezit kunnen wij u wel een CI+ module leveren, hierbij wordt uw televisie de ontvanger.

Wij horen graag of dit voor u een optie is en of u alsnog tegen gereduceerde prijs een ontvanger kunnen aanbieden.

Voor nu raad ik u aan om onze nieuwsbrief en website in de gaten te houden, mocht er een doorbraak zijn in de situatie, laten wij dat via die weg zo spoedig mogelijk weten.

Nogmaals onze excuses voor het onstane ongemak.

Met vriendelijke groet
    Marlous
    CM
    Alle suggestie door CD heb ik ook op Intnernet gevonden. CD heeft dus geen waarde toegevoegd. Er werd me uiteindelijk verteld dat ze me nu niet kunnen helpen en dat ik een keuze kan maken uit het lopende aanbod, maar dat kon ik al.
    Er wordt me nu blijkbaar een laatste voorstel gedaan waarvan ik de strekking niet kan beoordelen. Kosten van dit voorstel?
    a. Wat is een DVB S2 tuner? Is dat wat Samsung SmartTV een ConnectShareMovie noemt?
    b. Wat kan je ermee?
    c. Wat is een CI + module