Klacht CanalDigitaal: Zeer klantonvriendelijke (lees: geen!) opvolging na melding storing.

Perenboom0704

Ca. 5 weken geleden door blikseminslag geen internet in de buurt. Opgelost door KPN en voor KPN klanten. Wordt nu al 2 weken aan het lijntje gehouden door Canal Digital, waarbij gezegd wordt door de klantenservice dat er melding is gemaakt, we kunnen niks doen en u moet nog even afwachten. Belachelijk dat we na al die tijd geen internet en/of enige duidelijkheid krijgen! Ook beloftes om terug te bellen komen ze niet na.

Verbinding z.s.m. herstellen

Geachte mevr.. Okkema.

Naar aanleiding van deze klacht hebben wij elkaar net telefonisch gesproken. Om dit nu eens goed voor u uit te zoeken heb ik voor ons gesprek contact opgenomen met KPN zelf. Zij hebben mij laten weten dat het probleem inderdaad in de bekabeling zit en dat ze hier nog mee bezig zijn. Ze verwachten momenteel een oplossing binnen 14 dagen, maar wij gaan ons uiterste best doen om dit te bespoedigen daar waar mogelijk.

Verder ben ik het volledig met u eens dat belofte schuld maakt en dat wij u hier eerder goed van op de hoogte hadden moeten stellen. Helemaal gezien de beloftes van ons dat u teruggebeld zou worden. Ik vond het daarom ook zeer jammer om te vernemen dat deze beloftes niet zijn waargemaakt en ik wil u nogmaals mijn excuses aanbieden voor dit ongemak.

De afspraak die wij nu telefonisch hebben gemaakt is dat ik dit nu voor u in de gaten ga houden. Zodra ik dan een update voorbij zie komen zal ik (of één van mijn collega's) dan ook contact met u opnemen om u op de hoogte te houden. Mocht u echter voor die tijd toch zien dat u weer verbinding heeft, dan is het verzoek om dit hier te laten weten of eventueel contact met ons op te nemen.

Vriendelijke groeten,

Mark
    Webcareteam Canal Digitaal
    Perenboom0704
    Vooralsnog geen verbinding. Theoretisch nog een week. Zijn zeer benieuwd.
    Perenboom0704
    In ons telefonisch gesprek van donderdag 15 april heeft u laten weten dat KPN een datum heeft genoemd van 21 april. Wij hebben inderdaad afgesproken dat wij met jullie contact op zouden nemen indien wij eerder dan die datum weer verbinding hebben. Echter is ook afgesproken dat u ons op de hoogte houdt wanneer de datum van 21 april niet haalbaar was. Tot op heden nog steeds geen verbinding en/of terugkoppeling van uw kant. Na telefonisch contact vandaag (22/4) met de Canal Digitaal klantenservice op de gebruikelijke manier "afgeserveerd". KPN is inmiddels aan het werk, maar dan met het ingraven van de kabel omdat de KPN klanten in de buurt inmiddels bijna 4 weken zijn aangesloten (en wij dus nog steeds niet). Omdat dit maar voortduurt zonder enig resultaat hebben wij van afgelopen maand de abonneeskosten terug laten storten, maar inmiddels hierop vanuit Canal Digitaal een betalingsherinnering ontvangen + € 25,00 afsluitkosten (?? al 4 weken niet aangesloten) bij het niet op tijd betalen. Dan is het wel mogelijk om te reageren vanuit Canal Digitaal! In een tijd dat alles draait om internet en snelle verbindingen is het bijzonder (en onacceptabel) dat Canal Digitaal dit maar niet voor elkaar weet te krijgen en wij dus al zo lang zonder zitten!
    Perenboom0704
    Inmiddels ruim een week en diverse telefoontjes naar Canal Digital verder en nog geen stap dichterbij een internet verbinding. Zeer triest hoe je te woord wordt gestaan en weer wordt afgeserveerd. Het lijkt Canal Digital maar niet te lukken iets voor elkaar te krijgen terwijl de KPN aansluitingen al weer zo'n 4 weken zijn aangesloten. We krijgen het advies nog even af te wachten. Dat gaan we niet doen, het is tijd voor juridische stappen. Het is wel duidelijk: Canal Digital is wat ons betreft zeker geen aanrader.
    CanalDigitaal
    Goedemiddag, bedankt voor je bericht. Allereerst echt erg vervelend om te horen dat het nog steeds niet opgelost is. Excuses hiervoor. Ik heb een lijnmeting gedaan en zie dat er nog steeds een open lijn is. Dit moet door KPN opgelost worden. Wij hebben een bericht uitgezet om dit aan te kaarten en dit bericht is op dit moment nog in behandeling bij KPN zie ik. We zijn er dus hard mee bezig om dit voor je op te lossen. Helaas vragen we nog even een klein beetje geduld van je.

Vriendelijke groet,

Mees van Canal Digitaal
    Geachte mevrouw Okkema,

Volgens onze gegevens bent u inmiddels overstapt op een andere provider.
    Wat uw internetverbinding betreft crediteren wij de kosten vanaf dat u geen internet meer kon ontvangen bij ons. Dit zal zijn vanaf 1 april 2021.

Heel erg vervelend dat we het niet zo snel hebben kunnen oplossen en we zien u alsnog graag terug in de toekomst. Onze excuses voor al het ongemak.

Paul
    Webcareteam Canal Digitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?