Klacht CanalDigitaal: Zie hierboven

nee, niet nodig

Ben al enkele maanden klacht bij Canal Digiaal. Echter, er gaat geen dag voorbij zonder langdurige storing! Meldingen hiervan worden pas laat opgenomen, maar niet/nooit opgelost. Als compensatie van al deze ellenden en uren chatten en mailen, heb ik 1 incasso terug laten boeken. Nu ben ik afgesloten. Slechte kwaliteit, zeer klant-onvriendelijk en geen service.

Ik wens per direct weer aangesloten worden. Pas daarna zal ik mijn incasso-blokkade opheffen. En geen dagelijkse storingen meer.

nee, niet nodig
    Mijn dank voor uw reactie. Ik heb inderdaad dagelijks problemen met het ontvangst, heb dat dagelijks gemeld, via de chat en mail, talloze keren maar daar is niets aan gedaan. En als ik geen ontvangst heb, betaal ik daar vanzelfsprekend niet voor. Dat is logisch. We hebben het hier over een bedrag van euro 11,95 van iemand die maandenlang storing heeft. Indien er bij u geen enkele coulance bestaat voor de lange ergernis en er geen klantvriendelijkheid en begrip bestaat, ga ik liever naar een andere/betere provider..
    Beste Damien,

Ik wens en ga pas weer klant worden als er duidelijk service en klantvriendelijkheid wordt getoond; en dat houdt is dat ik per direct word aangesloten, zonder enige betaling. Nadien zal en kan er gewoon automatische en incasso worden gedaan. Ik hoef niet te betalen voor dagelijkse storing, ergernis en het uren en te-vergeefs uren chatten voor een probleem.
    Geachte heer Blommers,

Het lijkt mij verstandig dat wij met u bellen om alles door te spreken.
    Ik vermeen graag of u hier voor open staat en wanneer u het beste uitkomt.
    We kunnen u elke dag bellen tussen 9-21 uur. Ik verneem graag van u! Tevens verneem ik graag of uw nummer eindigend op 47 nog steeds actueel is.

Paul
    nee, niet nodig
    Naar alle blijk bestaat er bij Canal Digital totaal geen begrip voor wekenlange storing in ontvangst van beeld en geluid. Waarom zou ik moeten betalen als ik geen tv heb kunnen kijken?

Mvg,
    A. Blommers
    Geachte heer Blommers,

Wij zijn natuurlijk meer dan bereid om het gesprek met u aan te gaan om samen eens goed naar de app te kijken en afhankelijk van wat de oorzaak en/of oplossing is, is een eventuele coulance zeker niet uitgesloten.

Het lastige is echter dat u er nu zelf voor heeft gekozen om de maandelijkse incassokosten te storneren. Wij werken namelijk met een automatische incasso en hierdoor is nu een achterstand ontstaan. Door deze achterstand bent u inmiddels afgesloten en indien het nog veel langer duurt is het zelfs mogelijk dat het dossier wordt overgedragen aan een incassobureau.
    Dit laatste willen wij natuurlijk graag voorkomen.

Is het anders misschien mogelijk dat u voor nu de kosten voldoet en dat wij u weer aansluiten? Wij kunnen dan op een later moment alsnog even telefonisch contact met u opnemen om hier samen eens goed naar te kijken. Mocht dit geen optie voor u zijn dan kunnen wij het gesprek natuurlijk ook op deze wijze voortzetten, dit zal alleen wel als gevolg hebben dat u reacties van verschillende collega's zal krijgen.

Geachte heer Blommers,

Het was zeker niet mijn intentie om u te bedreigen met het incassobureau, mijn welgemeende excuses als dit wel zo is overgekomen. Ik wil echter wel duidelijk zijn over onze procedures om toekomstige misverstanden te voorkomen.

En een eventuele oplossing heb ik u nog niet aangeboden. Voordat wij namelijk naar een oplossing kunnen kijken moeten wij natuurlijk wel weten wat er misgaat en onderzoeken waar dit aan kan liggen. Dit is ook juist de reden dat wij graag met u in contact zouden komen.

Mocht dit geen optie zijn voor u dan wil ik als alternatief voorstellen dat we het abonnement met terugwerkende kracht voor u stopzetten per 18-3-2021. Dit is de datum waarop u deze klacht heeft gemeld. De kosten vanaf deze datum (19-3-2021 t/m 30-04-2021) verrekenen wij dan voor u, maar de kosten tot aan deze datum worden wel volledig in rekening gebracht.

Geachte heer Blommers,

Als u de betaling open laat staan kunnen wij u helaas niet verder helpen.
    Uw abonnement is afgesloten en staat uit waardoor we ook geen test met u kunnen uitvoeren op dit moment.
    Mocht u zich bedenken dan vernemen wij dit graag!

Paul
    Geachte heer Blommers,

Een coulance is zeker ook niet uitgesloten, dit hebben mijn collega's en ik inmiddels ook meerdere malen aangegeven. Voordat wij echter naar een coulance willen kijken willen wij natuurlijk eerst graag weten wat en waar het precies misgaat en hoe wij dit voor u kunnen oplossen.

Het achterhalen van de oorzaak zal nu alleen wat lastiger worden. Om dit voor u uit te zoeken zal er namelijk het één en ander getest moeten worden, iets wat momenteel niet meer mogelijk is omdat u bent afgesloten door de betalingsachterstand.

Mocht u hiertoe bereid zijn, dan wil ik u vragen om het factuur alsnog te voldoen. U zal dan zo snel mogelijk weer worden aangesloten. Neem vervolgens contact met onze klantenservice op wanneer het u het beste uitkomt, of geef ons een telefoonnummer waar wij u op kunnen bereiken. Dan kunnen we hier samen eens goed naar kijken en gaan we hier vast en zeker samen uitkomen!

Geachte heer Blommers,

Wederom ben ik bang dat hier sprake is van een misverstand. In uw bericht geeft u namelijk aan dat u eerst moet betalen voordat wij u willen helpen met uw klacht. Dit klopt niet, zoals mijn collega's en ik inmiddels herhaaldelijk hebben aangegeven willen wij graag met u contact komen zodat wij hier samen eens goed naar kunnen kijken.

Dit aanbod blijft natuurlijk van kracht ongeacht van het feit of u een betalingsachterstand heeft ja of nee. Onze voorkeur gaat uit naar telefonisch contact alleen is het telefoonnummer dat wij van u hebben reeds onbereikbaar. Mocht telefonisch contact niet mogelijk zijn dan heeft u natuurlijk ook de mogelijkheid om zelf contact met onze klantenservice op te nemen. Dit kan zowel telefonisch, via de chat of via Social Media. Op deze website kunt u onze contactgegevens vinden: https://www.canaldigitaal.nl/contact/

De reden dat wij u wel verzoeken om de betaling te voldoen is zodat wij u weer kunnen aansluiten. Het achterhalen van waar het misgaat zal dan wel een stuk makkelijker worden omdat wij het één en ander kunnen testen. Ook willen wij graag voorkomen dat het dossier aan het incassobureau zal worden overgedragen. Op dat moment kunnen wij namelijk inderdaad niets meer voor u betekenen.

Geacht Canal Digital,
    Ik heb uit laatste coulance zojuist de "openstaande" nota voldaan. Maar ik verwacht geen enkele storing meer! De volgende incasso wordt door u pas op d.d 14-05 2021 afgeschreven.

A. Blommers
    Geachte heer Blommers,

Fijn om te lezen dat u hier toch toe bereid bent geweest. Ik heb ook gelijk even uw gegevens er even bij opgezocht en zie dat de betaling is verwerkt en dat u ook weer bent aangesloten.

Om water bij de wijn te doen heb ik een coulance toegepast voor de abonnementskosten van één maand. Hierdoor is er een tegoed ontstaan op uw saldo van €11,95, dit zal verrekend worden met de eerstvolgende automatische incasso (eind deze maand voor de periode van 01-05-2021 t/m 31-05-2021). Deze periode hoeft u dus niet te betalen.

Natuurlijk gaan wij ons uiterste best doen om er voor te zorgen dat u zonder storingen van het abonnement kan genieten, maar aangezien wij nog steeds niet precies weten wat nu de oorzaak van deze storingen is kan ik dit niet garanderen.

Wat ik wel kan beloven is dat wij ons uiterste best zullen doen om eventuele storingen/problemen in de toekomst zo snel mogelijk voor u op te lossen. Mocht u dus nog ergens last van hebben, neem contact op met onze klantenservice of laat ons weten op welk telefoonnummer wij u kunnen bereiken.

Geachte heer Blommers,

Het is zeker prettig dat we er toch gezamenlijk uit zijn gekomen en dat u gisteravond storingsvrij televisie heeft kunnen kijken. Is er voor op dit moment misschien nog iets anders waar wij u mee van dienst kunnen zijn, of vindt u het goed als wij deze klacht als opgelost afsluiten?

Geachte heer Blommers,

Graag gedaan en bedankt voor de snelle terugkoppeling. Ik zal bij deze de melding afsluiten als opgelost en ik wens u ook een fijn weekend toe met veel kijkplezier!

Webcareteam Canal Digitaal

Ook een klacht indienen over CanalDigitaal?