Klacht Canliving: afrekening servicekosten 2019 moet opgemaakt en uitbetaald worden.

OntevredenHuurder#619

ik heb in 2019 een woning van canliving gehuurd en krijg nog circa 575 euro aan servicekosten terug. dat bedrag heeft een medewerker van het bedrijf op 120920 telefonisch bevestigd.
ondanks 2 aangetekende brieven op 290420 en 131120, diverse emails en 15 telefoontjes weigert verhuurder deze kosten netjes af te rekenen, zoals haar wettelijke plicht is.
volgens art. 7:260 BW. zij had al juni 2020 af moeten rekenen.

1. een afrekening servicekosten 2019 doormailen;
2. het bedrag op mijn rekening overmaken.

01 mei: nog geen enkele reactie van canliving ontvangen
    Canliving

Hartelijk dank voor uw bericht. Inzake de servicekostenafrekening 2019 kunnen wij u mededelen dat wij op dit moment te maken hebben met een vertraging met betrekking tot het opstellen van de afrekening. Dit mede door investeringen in nieuwe software voor de automatisering en verbetering van de afrekeningen. Op dit moment wordt de conceptafrekening per bewoner, inclusief die van u, opgesteld en zullen wij zo spoedig mogelijk versturen.

Wij bieden onze excuses aan voor de vertraging en zullen u zo snel mogelijk voorzien van een afrekening service- en stookkosten voor de periode waarbinnen u woonachtig bent geweest op het adres.

European Residential Management B.V.
    OntevredenHuurder#619
    dank voor uw bericht. fijn dat er eindelijk gereageerd wordt.

op 12 sept 2020 heeft een medewerker van uw binnendienst mij exact hetzelfde verteld: dat de conceptafrekeningen al gereed waren en zelfs de bedragen genoemd. men wachtte alleen nog op het fiat van de manager.
    bij andere gesprekken met uw binnendienst is ook steeds weer aangegeven dat de afrekeningen bijna klaar waren: afgelopen september, afgelopen najaar, in maart, in het voorjaar 2021.
    u begrijpt mijn skepsis.

vragen:
    1. op welke datum wordt de afrekening opgemaakt en het geld overgemaakt?
    2. eerder heb ik per aangetekende brief aangegeven aanspraak te maken op wettelijke rente. deze bedraagt 2%. wordt deze automatisch toegevoegd aan de afrekening?

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren

Ook een klacht indienen over Canliving?