Opgelost door Canliving: Toegezegde huurcorrectie wordt (al 15 mnd) niet doorgevoerd

content Opgelost
RJ747

Per eind januari 2020 huur ik een woning bij Canliving(nu: ERESM). Kort daarvoor ben ik door de makelaar (van 't Hof Rijnland) geinformeerd dat de kale huur met 50 euro is verhoogd t.a.v. de aanvankelijke/geadverteerde kale huurprijs zoals op https://hof-rijnland.nl(/dossier) vermeld omdat er kort daarvoor een vloer zou zijn gelegd door Canliving en deze mede gehuurd diende te worden. Daar ben ik mee akkoord gegaan.

Echter meldde de vorige bewoner zich binnen enkele weken bij mij met de info dat de vloer van hem is. na navraag bij Canliving bleek dit te kloppen en heb ik de vloer overgenomen van hem, nadat we dit met Canliving hebben afgestemd (ik heb de verklaring van de betreffende medewerker op 'e-mail:

"Per 1 febrauri 2020 hebben wij de Marshallaan 341 verhuurd aan dhr. Jokhorst.

Wij hebben geld in rekening gebracht voor een vloer welke van oud huurder is. Wij waren in de veronderstelling dat dit een door ons gelegde vloer was.

Dhr. Jokhorst kan er vanuit gaan dat er met terugwerkende kracht wordt gehandeld.

Tussen Jeroen en Rob kan een overname som worden afgesproken"

Na veel mails en nog meer belletjes is me meerdere keren beloofd dat het de huurcorrectie en de terugbetaling vh teveel betaalde gecorrigeerd zou worden. Aan de telefoon heb ik meerdere medewerkers gesproken, waarvan ik er 1 meerdere keren heb gesproken en zij gaf aan bekend te zijn met mijn casus en het na te blijven jagen. Men wees aanvankelijk op drukte ivm de Corona pandemie en naar de financiele afdeling waar de verwerking vd aanpassing op zich zou laten wachten.

Per oktober 2020 (ruim een half jar later) was het nog niet geregeld en heb ik besloten zelf mijn huurbedrag aan te passen: ten eerste om niet langer onnodig 50 euro per maand teveel te blijven betalen en ten tweede in de hoop dat er zich iemand van de financiele afdeling bij me zou melden izodat ik mijn casus daar direct onder de aandacht kon brengen cq een update mbt de verwerking vd contractmutatie te krijgen.

Helaas is dit niet gebeurd en heb ik recent zelfs een betalingsherinnnering gekregen (dagtekeing 8 april) en al rap (13 april) een aanmaning ivm de 50 euro die ik maandelijks te weinig zou hebben betaald. Ik concludeer hieruit dat de contractwijziging ondanks meerdere toezeggingen nooit is doorgevoerd.

Ik heb 1 vd email threads (incl. toezegging huurcorrectie) toegevoegd als bijlage

Mijn verzoek is: doorvoeren van de afgesproken huurcorrectie zoals overeengekomen in maart 2020 na overname vloer en terugbetalinh vh teveel betaalde (50 euro per maand) sinds feb 20

Canliving

Hartelijk dank voor uw bericht. Allereerst betreuren wij het dat de toegezegde verrekening niet heeft plaatsgevonden. Onze excuses hiervoor.

U heeft inmiddels contact gehad met een van onze collega's en onze collega heeft de benodigde acties voor de verrekening met terugwerkende kracht alsnog in gang gezet.

Graag vernemen wij van u zodra de kwestie opgelost is en of wij verder nog iets voor u kunnen betekenen.

ERESM

RJ747
door sympathieke medewerker gebeld en toegezegd dat hij zorg zal dragen dat de huurcorrectie wordt doorgevoerd en het teveel betaalde wordt terugbetaald

Ook een klacht indienen over Canliving?