Klacht Canon Nederland: Bij defect na verstrijken garantietermijn geeft canon geen passende oplossing aan klant

Marjoleinklacht

In mei 2014 canon printer pixma pro 1 gekocht kosten: €718,99.
Deze geeft de foutmelding B200 aan. Printer doet helemaal niets meer.
Canon vanmorgen hierover gebeld.
Reactie canon medewerkster kort maar krachtig: "garantietermijn is verstreken mevrouw dus kosten reparatie zijn voor uw rekening."
Aangezien uw organisatie in het verleden al aandacht heeft besteed aan betreffend probleem en canon hier kennelijk niets aan doet (gelet op het feit dat ik op internet veel reacties lees van gebruikers van canon printers die geconfronteerd worden met een dergelijk probleem) lijkt het mij raadzaam om een klacht hierover te sturen naar uw organisatie.

Redelijke tegemoetkoming van canon in de reparatiekosten van de printer.
Betreft hier vrij dure printer en gaat om een technische fout en geen eigen schuld ( gebruik altijd de orginele inktopatronen en ga voorzichtig met de printer om).
Zoals uw organisatie al aangeeft mag je ook na de garantietermijn een deugdelijk product verwachten.

Canon Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Marjoleinklacht
Uiteindelijk heeft Canon een vijfde deel van de reparatiekosten op zich genomen. Nieuwe printkop in printer geplaatst. Printer deed het weer. Wij zijn nu net 2 jaar verder. Weer wordt ik geconfronteerd met de foutmelding B200. Printer doet helemaal niets meer. Als consument mag je toch verwachten dat een redelijke dure printer probleemloos lang meegaat. Voor mij is het vertrouwen in Canon tot het nulpunt gedaald. Een eventuele nieuwe printer zal geen canon printer meer zijn. Dat is wel duidelijk. Heel jammer want met de canon pixma pro 1 kun je geweldig mooi afdrukken maken. Maar zoals gezegd: geen vertrouwen meer in het product.

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?

2. Stuur een juridische brief