Opgelost door Canon Nederland: Canon Garantie-afwikkeling een doolhof en geheel niet toegankeliijk.

htimm1948

Na de afgelopen jaren voor meer dan 20.000 Euro in Canon te hebben geinvesteerd en ”bekroond” met het CPS gold membership had ik wat meer service verwacht van deze firma. CPS contactpersoon is zeer slecht bereikbaar en laat dikwijls naar een paar dagen pas iets van zich horen. Verder heeft deze contactpersoon weinig technisch inzicht. Mijn in oktober 2016 aangeschafte camera (5D mark IV) ging vanaf Juli dit jaar problemen met de autofocus vertonen. Daarom is deze ter reparatie weggebracht naar Tech Repair Bergen op Zoom. Deze terugontvangen met de melding dat er niets met de camera aan de hand was. De camera bleef echter slecht focussen vandaar weer contact opgenomen met de CPS contactpersoon en met hem afgesproken dat de camera naar het CPS centrum in Willich zou worden gebracht. Aan hem de vraag gesteld of alle lenzen mee moesten voor de afstelling op de camera werd door hem geadviseerd dit wel te doen alhoewel ik hem had verteld dat de lenzen op mijn andere camera’s wel goed functioneerden.

In Willich werd geconstateerd dat de Main Dial moest worden vervangen en de afstelling van de lenzen en schoonmaakkosten alles bijeen 449 Euro gingen kosten. Hierover contact opgenomen met Canon Nederland en deze leiden deze klacht door naar zogenaamd een hogere afdeling waar geen enkel contact mee mogelijk is. De reparatie ligt nu al enkele dagen klaar en het wachten is op deze afdeling. Als wat meer technische kennis bij de ondersteunende CPS afdeling aanwezig zou zijn zouden deze problemen mijn inziens niet op hoeven treden. Doordat je bovendien een niet begaanbare weg wordt ingestuurd voel je je eigen als klant bedonderd.

Communiceer op een vlotte en heldere manier met de klant en laat deze niet in het ongewisse. Doe verder iets aan de bereikbaarheid van Uw bedrijf. Werk deze garantie claim af zodat ik verder kan met mijn fotografie.

Canon Nederland is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

htimm1948
Na schriftelijk contact met Canon Nederland bleek dat door introductie van een nieuwe Camera de betreffende CPS afdeling moeilijk bereikbaar was waarvoor excuses zijn aangeboden. Canon Nederland betreurt de gang van zaken en heeft toegezegd de kosten te vergoeden waardoor ik deze klacht als afgedaan beschouw.

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?