Klacht Canon Nederland: Canon weigert de juiste informatie/cartridge te leveren.
Details
Klacht
In juli 2022 heb ik een nieuwe laserprinter van Canon gekocht bij Printerland. Al vrij snel maakte deze een raar geluid, Canon heeft dit ook gehoord en bevestigde dat dit niet hoorde, maar toen we op het punt stonden om een afspraak te maken, is het geluid niet meer hoorbaar. So far so good, 2 weken later begint de printer rare vlekken te geven, ondanks meerdere malen reinigen blijft dit gebeuren en Canon stuurt een monteur. Deze man constateert dat het aan de cartridge moet liggen en besteld een nieuwe. Ik krijg hiervan een bevestiging en vraag ze of ze ipv een normale ook een grote kunnen leveren, die zit er immers nu ook in. Daarbij krijg ik de factuur.Ik verzoek hun om de bevindingen van de monteur op papier te zetten voor mij, zodat ik de kosten van mijn huidige/defecte cartridge terug kan halen bij de partij waar ik deze gekocht heb.
Meerdere keren gebeld en ze zouden er achteraan gaan, maar tot op heden heb ik niks ontvangen.
Wel heb ik een nieuwe cartridge ontvangen, welke helemaal niet in mijn printer past.
Verzocht om de factuur van deze nieuwe cartridge te crediteren en gevraagd wat ik met deze moet doen (ik ga er vanuit dat ze deze terug willen)
Ondanks meerdere e-mails en beloftes dat ik gebeld wordt blijft een creditnota / verklaring van de monteur uit. Wel krijg ik een mail dat de cartridge toch geleverd is... ik heb nergens gezegd dat deze niet geleverd is, wel dat het de verkeerde is.
Gewenste oplossing
Ik wil een creditnota van de foutief geleverde cartridge en een verklaring van de monteur dat het een defect van cartridge is.De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.