Klacht Canon Nederland: Canon weigert de juiste informatie/cartridge te leveren.

Klachtnummer
# 630740
Gebruiker
DidyW
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In juli 2022 heb ik een nieuwe laserprinter van Canon gekocht bij Printerland. Al vrij snel maakte deze een raar geluid, Canon heeft dit ook gehoord en bevestigde dat dit niet hoorde, maar toen we op het punt stonden om een afspraak te maken, is het geluid niet meer hoorbaar. So far so good, 2 weken later begint de printer rare vlekken te geven, ondanks meerdere malen reinigen blijft dit gebeuren en Canon stuurt een monteur. Deze man constateert dat het aan de cartridge moet liggen en besteld een nieuwe. Ik krijg hiervan een bevestiging en vraag ze of ze ipv een normale ook een grote kunnen leveren, die zit er immers nu ook in. Daarbij krijg ik de factuur.

Ik verzoek hun om de bevindingen van de monteur op papier te zetten voor mij, zodat ik de kosten van mijn huidige/defecte cartridge terug kan halen bij de partij waar ik deze gekocht heb.

Meerdere keren gebeld en ze zouden er achteraan gaan, maar tot op heden heb ik niks ontvangen.

Wel heb ik een nieuwe cartridge ontvangen, welke helemaal niet in mijn printer past.
Verzocht om de factuur van deze nieuwe cartridge te crediteren en gevraagd wat ik met deze moet doen (ik ga er vanuit dat ze deze terug willen)

Ondanks meerdere e-mails en beloftes dat ik gebeld wordt blijft een creditnota / verklaring van de monteur uit. Wel krijg ik een mail dat de cartridge toch geleverd is... ik heb nergens gezegd dat deze niet geleverd is, wel dat het de verkeerde is.

Gewenste oplossing

Ik wil een creditnota van de foutief geleverde cartridge en een verklaring van de monteur dat het een defect van cartridge is.

1 reactie

  1. Auteur
    Canon Nederland
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Wittmer,

    We hebben uw bericht goed ontvangen.
    Het is heel spijtig dat dit is voorgevallen; het probleem is ontstaan door een verkeerde koppeling van serienummer en producttype. Wij zijn inmiddels met u in contact om een passende oplossing te realiseren.

    Vriendelijke groeten,

    Filip Huybrechts
    Service & Support
    Canon Benelux

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen