Opgelost door Canon Nederland: cashback actie wordt niet gehonereerd

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 624375
Gebruiker
doublepee
Datum
4 reacties

Details

Klacht

6 augustus 2022 heb ik een gloednieuwe Canon EOS 90D aangeschaft. In de keuze voor dit toestel heb ik o.a. een aanvullende actie meegenomen in de overweging om wederom voor Canon te kiezen. Deze aanvullende voorwaarde betrof het recht op zogenaamde 'studenten cashback' ter waarde van 150 euro op het aangekochte product.

Wat schetst mijn verbazing na de aanschaf en het indienen van mijn claim. Ondanks dat ik momenteel als student een studie volg via onderwijsinstelling NHA (studie ICT) werd mijn claim afgewezen omdat ik geen collegekaart kon aanleveren. NHA geeft bij navraag geen collegekaarten uit en derhalve heb ik een bewijs van inschrijving meegezonden, echter werd deze niet gehonoreerd.

Uit frustratie heb ik de camera vervolgens doorverkocht aan mijn schoonzusje die ook graag een camera van Canon wilde aanschaffen. Zij is ook student en volgt een opleiding via Hoge School Zuyd én ze is wel in het bezit van een geldige actuele collegekaart. Hierop de oude claim geannuleerd, een nieuwe claim ingediend voor haar en wat schetst onze verbazing voor de tweede maal? Ook deze collegekaart wordt voor Canon niet gehonoreerd omdat het collegejaar niet zichtbaar aanwezig gedrukt is op deze kaart. U kunt zich onze frustratie en ongenoegen voorstellen omdat wij ons beiden om de tuin geleid voelen door Canon. Waarom adverteert Canon met 'studenten cashback' als er bij twee studenten geen enkele cashback wordt teruggegeven? Met welk bewijs kunnen we Canon overtuigen dat we wel degelijk beiden studeren ? Na telefonisch contact met Canon gehad te hebben werden wij verzocht een studentencontract aan te leveren via de onderwijsinstelling. De betreffende onderwijsinstelling verwees naar het overzicht via DUO. Zodoende hiervan een screenshot bij Canon aangeleverd. Daarnaast ook de factuur op een andere naam laten zetten, dit was een aanvullende eis van Canon. Ook dit geregeld en opnieuw aangeleverd.
Vandaag (12 oktober 2021) wederom een afwijzing ontvangen en we hebben er nu wel genoeg van. Wat een gedoe van ruim 2 maanden om je geld terug te krijgen. Wat een misleidende actie is dit toch!

Ik spreek mijn vertrouwen uit in Canon en ik hoop op een passende oplossing voor deze vervelende situatie.

Gewenste oplossing

In mijn optiek voldoen wij aan de actievoorwaarden voor deze cashbackactie. Wij zouden het rechtvaardig vinden dat deze actie gewoon wordt uitgevoerd zoals geadverteerd. Adverteren met studenten cashback maar Canon keert niet uit aan 2 studenten gaat er bij ons niet in. Wij voelen ons opgelicht.
Geboden oplossing
Na contact te hebben gehad met een medewerker van Canon is de cashback alsnog gehonereerd. Daar ben ik als oplossing natuurlijk blij mee. Maar, het hele proces heeft om en nabij 4 maanden gekost met meerdere mailtjes, belletjes en uiteindelijk het klachtenkompas als eindstation. Ben ik dus blij onder aan de streep? Niet helemaal. Meerdere malen is mijn geduld op de proef gesteld en het enige dat helpt is zelf niet bij de pakken neer gaan zitten. Een ding weet ik zeker, ik ga nooit meer voor een cashback actie.
Status
opgelost
Beoordeling
content

4 reacties

  1. Auteur
    doublepee
    Datum
    Bump om te voorkomen dat de post sluit. Nog geen reactie gehad van Canon.
  2. Auteur
    Canon Nederland
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  3. Auteur
    doublepee
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  4. Auteur
    Canon Nederland
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen