Klacht Canon Nederland: Kan niet printen met Canon LBP 6020 B, reactie op serviceverzoek blijft uit.

B Bakker

Sinds een paar jaar in het bezit van de Canon LBP 6020 B.
Deze printer heeft vanaf het begin problemen met printen via een MAC (verschillende computers geprobeerd).

Na de laatste update naar macOS High Sierra weigert de printer vrijwel helemaal.
Slechts na het helemaal opnieuw installeren van de printer, krijg ik er een printje uit, maar daarna .. niks meer.

Over het probleem heb ik lang geleden al eens met Canon gebeld.
De medewerker die ik kreeg te spreken was ronduit onvriendelijk en wist er eigenlijk niks van. Op internet zie ik het probleem vaker terugkomen, maar bij Canon was het zogenaamd niets bekend.
Toch zou men mij iets van software per mail toesturen, wat vervolgens niet is gebeurd.

Via de servicepagina van de printer op de Canon site, wordt een mogelijkheid geboden om firmware te downloaden voor deze laserprinter.
Daarbij moet ik eerst het serialnummer invoeren. Echter als ik dat doe (kan maar op 1 manier) krijg ik de melding dat die niet bekend is.
Ik kan dus geen firmware downloaden.

Nu opnieuw gepoogd om daarvoor enige service te verkrijgen, ditmaal via het formulier op hun website. Inmiddels drie keer een service aanvraag gedaan, met daarin een verwijzing naar het eerdere referentienummer. Op een autoreply na, krijg ik niks geen reactie...
In de autoreply staat overigens dat ik binnen 2 werkdagen reactie hoor te ontvangen.

Achteraf gezien, een waardeloze aanschaf deze printer.
Het zou helpen als er enige bereidheid was van Canon om hierin te ondersteunen, maar het uitblijven van elke reactie doet mijn beeld van Canon sterk verslechteren.

Een oplossing waardoor ik wel vanaf mijn Mac kan printen. Ik kan er nu al heel lang niks mee. Als blijkt dat die oplossing niet kan worden geboden, vind ik eigenlijk dat ik deze printer zou moeten kunnen inruilen.

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?