Klacht Canon Nederland: Klantonvriendelijke cashbackactie

Klachtnummer
# 48313
Gebruiker
jaap eweg
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb een Canon Pixma printer gekocht omdat er een cashback aktie liep met € 30,00 korting. Binnen de aktietermijn, wilde ik mijn cashback verzilveren.
Bij het in te vullen formulier constateerde ik dat de aankoopbon en het serie en type nummer niet voldoende waren.
Gevraagd werd ook naar de code van de barcode op de doos.
Diehad ik al weken geleden weggegooid, apparaat was goed en die grote doos neemt te veel ruimte in om te bewaren en dat is ook normaal niet nodig.
Ik kon mij niet voorstellen dat Canon niet voldoende had aan de aankoopbon en het serienummer en nam contact op met TheNetherlands@support.canon-europe.com. Situatie uitgelegd en verwachte een klantvriendelijke oplossing. Helaas na diverse e-mails is mij duidelijk geworden dat het toevoegen van de barcode op de doos een bewuste stap is geweest om met veel tam-tam een cashback aktie te houden en dan maar hopen dat consumenten vergeten om de cashback te claimen of doos kwjt zijn!

De oplossing

Caskback uitkeren, van€ 30,00 werken aan klantvriendelijkheid i.p.v. misbruik aktie door allerlei m.i. niet noodzakelijke items aan cashback toe te voegen

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Canon Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen