Opgelost door Canon Nederland: Printer na verzending voor reparatie zoekgeraakt

Hans

Op advies van Canon heb ik mijn rinter Pixma MX925 voor reparatie onder garantie naar de reperateur Tech repair in Bergen op Zoom gestuurd. De printer is volgens de voorgeschreven procedure verzonden met UPS maar is op een verkeerd adres afgeleverd dus niet bij de reparateur. Inmiddels UPS geinformeerd en heeft een zg onderzoek ingesteld. Het afleveradres is bekend bij UPS maar men moet nog onderzoeken waar het pakket is. De procedure is nu bijna twee maanden bezig maar nog steeds niets bekend. Techrepair zegt verder niets te kunnen doen dan wachten. De betrokken partijen komen hier gemakkelijk mee weg en laten je achter met de gedachten dat je hier mee moet leven en wellicht de printer kwijt bent. Ik heb de door Canon aangegeven route gevolgd dus zou ik ook graag willen dat Canon hier iets aan gaat doen. Inmiddels loopt ook de garantieperiode af door al dit gedoe, dus dat zal dan wel het volgende probleem worden, mits natuurlijk de printer nog wordt gevonden (hetgeen ik niet meer geloof).

Gelet op de door mij gevolgde door Canon aangegeven reparatieprocedure ben ik van mening dat Canon nu ook het voortouw moet nemen nu mijn printer is zoekgeraakt. Het reparatiebedrijf komt er nu wel erg gemakkelijk mee weg door te stellen dat een onderzoek nog wel maanden kan gaan duren. Ik ben de printer gewoon kwijt en moet erop kunnen vertrouwen dat de printer voor reparatie weer snel terug is. Is er in dit geval een schadevergoeding,verzekering vevanging o.i.d. ? Waar kan ik als gedupeerde op rekenen?

Canon Nederland
    Geachte heer de Groot,

Ik heb Techrepair opdracht gegeven om een andere MX925 te leveren aan u.

Canon Nederland

Hans
Canon heeft TechRepair opdracht gegeven tot het leveren van een andere printer (Pixma MX925). Dit is een buitengewone sympatieke oplossing van mijn klacht. Had ik niet verwacht. Hulde en veel dank aan Canon Nederland!! Nu een weekje verder heeft het reparatiebedrijf een printer bij Canon besteld. De afhandeling is dus nog in procedure. Ga er dus wel vanuit dat ik de beloofde printer ontvang. Nu al bijna twee maanden zonder printer is wel erg lastig hoor. Maaaaar het gaat dus goedkomen! Hoera, de nieuwe printer is binnen. Super. Een 10+ voor de geweldige Canon service.

Ook een klacht indienen over Canon Nederland?